بهبود در زیبایی و دکور اتاق خواب

در طراحی دکور اتاق خواب یک سری مواردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد

ر خرید خانه اولین چیزی که مورد توجه قرار میگیرد و حائز اهمیت است اتاق خواب می باشد، یا وقتی که به تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود فکر می­ کنید احتمالا مهم ­ترین ویژگی­ های آن را در ذهنتان مجسم می­ کنید. اینکه مثلا تختخواب کجا قرار بگیرد؟ دیوارها چه رنگی باشند؟ آیا جایی برای قرار گرفتن میز کار وجود دارد؟ چه اکسسوری­ هایی در اتاق خواب استفاده کنم؟. از مهم ­ترین مواردی که از صفر تا صد دکور اتاق خواب باید به آن توجه شود عبارتند از:

  1. جای قرارگیری تختخواب
  2. دیوار و سقف
  3. انتخاب رنگ­ ها
  4. آینه برای اتاق خواب
  5. انتخاب فرش و قالیچه
  6. نورپردازی و روشنایی

دکوراسیون اتاق دخترانه باید چگونه باشد؟ اتاقِ یک دختر، پناهگاهِ امنِ اوست.
دختر شما پس از یک روز کاری یا درسی سخت، به مکانی زیبا برای استراحت نیاز دارد؛ اتاقی که بتواند خستگی روح و جسمش را در آن به در کند.
دکوراسیون اتاق دختران، هم باید متناسب با سلیقۀ شخصی‌ شان باشد و هم انرژی مثبت در آن جاری باشد.

آیا می ‌خواهید اتاقی زیبا و مطابق با سلیقه و روحیۀ ظریفِ دخترتان طراحی کنید؟
برای این کار اصلاً مجبور نیستید هزینۀ گزافی بپردازید، فقط کافی ست اصولِ آن را بدانید.
در این مقاله، اصول طراحی اتاق دخترانه را برایتان خواهیم گفت.
با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

اگر می‌ خواهید اتاق خواب مناسبی را برای دخترتان طراحی کنید، باید ویژگی ‌های یک اتاق ایده ‌آل برای دختران را به خوبی بشناسید.
دختران، پیش از آنکه به سن جوانی برسند، دوران سختی را پشت سر می ‌گذارند؛ به همین دلیل، رنگ ‌های شاد و براق برای اتاق خواب دختران بسیار مناسب است.

رنگِ آبی آسمانی، هلویی و سبز، ترکیبِ رنگِ بسیار مناسبی برای اتاق خواب این دختران است.
برای یکی از دیوارهای اتاق خواب، کاغذ دیواری پر نقش و نگاری را انتخاب کنید که رنگِ آن متناسب با رنگِ دیگر وسایل اتاق باشد.

مدرنیسم به «زیبایی تابع کارایی است» معتقد است. این شعار یعنی مهم‌ترین عنصر در محیط، کاربرد یک وسیله است نه ظاهر آن. اما این جمله به این معنی نیست که سبک دکوراسیون مدرن به زیبایی اهمیت نمی‌دهد. بلکه فقط مدرنیسم از به ‌کاربردن تزئینات اضافی پرهیز می‌کند و زیبایی را در سادگی خلق می کند. خطوط مستقیم و مشخص در وسایل و مبلمان، فضای باز زیاد در اتاق، از عناصر مهم این نگرش هستند. ما سعی کردیم از ترفندهای ساده و کاربردی استفاده کنیم تا به راحتی و با کمترین هزینه قابل اجرا باشد. با به کار گیری این ترفندها دکوراسیون اتاق خواب مدرن و به روزی دارید و از فضای کاربردی ایجاد شده لذت خواهید برد.

اگر دختر نوجوان شما از طرفداران سرسخت دکوراسیون مدرن است، حتماً اتاق خوابی با ترکیبی از رنگ ‌های خنثی و رنگ ‌های شاد و غلیظ، خوشحالش خواهد کرد!
برای چنین اتاق خوابی می ‌توانید رنگ‌ های خنثی، مانند بژ و سفید را انتخاب کنید و کمی هم از رنگ ‌های شاد، مانند سرخابی و نارنجی، در آن به کار برید.

یهمیشه این سوال وجود دارد که برای اتاق خواب چه فرشی بخریم ؟ فرش اتاق خواب چه اندازه باشد ؟ و سوالاتی مانند این. در واقع فرش ها به فضا بعد می دهند. استفاده از یک فرش در اندازه مناسب می تواند حس امنیت اتاق خواب شما را بیشتر کند. همچنین در زمستان که کف اتاقها سرد و خشک می شود وجود یک فرش گرمای بیشتری به اتاق می‌بخشد. برای داشتن یک دکوراسیون خیره کننده فرشها را متناسب با پالت رنگی اتاق انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم که رنگ فرش را با یکی از موارد؛ پرده اتاق خواب، رنگ دیوار و یا رو تختی هماهنگ کنید. فرش‌های وینتیج یا کهنه‌­نما گزینه مناسبی برای دیزاین و دکوراسیون اتاق‌­های خواب با سبک مدرن می‌باشند. فرش اتاق خواب باید نرم باشد بهتر است از فرش‌هایی با بافت سفت مانند جاجیم و موکت‌های نمدی استفاده نکنید.ادتان باشد که باید برای بیشتر قسمت‌ ها از رنگ‌ های خنثی استفاده کنید.
همان‌ طور که در تصویر روبرو هم می‌ بینید، کفپوش چوبی، گزینۀ بسیار مناسبی برای چنین اتاق ‌هایی است و به فضای آن ‌ها گرما می ‌بخشد.

انتخاب اندازه فرش بسیار مهم است و باید المان‌های مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این موارد اندازه اتاق و تختخواب است، اندازه فرش باید به گونه‌ای باشد که زیر تخت و قسمتی از اطراف آن را بپوشاند تا هنگام بیرون آمدن از تخت پای شما کف سرد و سخت اتاق را لمس نکند. اگر از فرش های کوچک استفاده می‌کنید بهتر است آن را پایین یا کنار تخت پهن کنید.

فرش‌ داخل اتاق جنبه تزیینی هم دارد بنابراین بهتر است در انتخاب سبک و رنگ آن دقت کنید تا با دکوراسیون اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد. اگر دیزاین اتاق خواب شما سنتی و کلاسیک است بهتر است از فرشهای دست بافت ابریشم یا طرح سنتی استفاده کنید و اگر سبک دکوراسیون اتاق خواب مدرن و مینیمال است بهتر است، فرش‌های مدرن با رنگهای خنثی را خریداری نمایید.

برای رنگ دیوارهای اتاق خواب از یک پالت رنگی ملایم استفاده کنید تا دست شما را برای انتخاب وسایل اتاق و رنگ آنها باز بگذارند. رنگ هایی مثل سفید، آبی، خاکستری و… میتوانند جز انتخابات شما باشند. سعی کنید برای رنگ دیوارها از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ استفاده کنید. ۶۰ درصد از رنگ اتاق، مانند دیوارها یا کف را از رنگ اصلی، که معمولا رنگهای خنثی هستند استفاده کنید. ۳۰ درصد را به مکمل رنگ اصلی و ده درصد را به یک رنگ متضاد اختصاص دهید. تا در نهایت به یک دکوراسیون هارمونیک دست پیدا کنید. بهترین رنگ اتاق خواب مدرن معمولا از رنگ‌های طوسی، کرم و سفید انتخاب می شود. رنگهای مات یکی از جدیدترین رنگهای اتاق خواب به شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید