تاثیر رنگ آبی در فضای دکوراسیون اتاق خواب

برای طراحی اتاق خواب های کوچک با متراژ و فضای کم، می توانید از رنگ آبی روشن برای تمام دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید و اما بهتر است که کاربرد رنگ های آبی تیره تر را در چنین فضاهایی محدود کرده و فقط برای قسمتی از اتاق خواب مثل دیوار، مبلمان و یا روتختی استفاده کرد. اما برای اتاق خواب هایی با متراژ بالا می توان فضای بیشتری را به رنگ آبی اختصاص داد.

همچنین برای دیزاین اتاق خواب آبی استفاده از طیف رنگ های سرد مثل خاکستری، طوسی و… بسیار کاربرد دارد.

برای طراحی داخلی اتاق خواب انتخاب رنگ بسیار مهم است زیرا باید رنگی را انتخاب کرد که هم آرامش بخش باشد و هم با دیگر لوازم اتاق خواب هماهنگ شود.

برای دکوراسیون اتاق خواب مینیمال و مدرن، استفاده از رنگ آبی روشن مناسب است زیرا ما را به یاد آسمان و دریا می اندازد که این امر موجب آرامش می شود. رنگ های آبی تند مثل آبی فیروزه ای، آبی لاجوردی برای دکوراسیون اتاق خواب جوانان بسیار مناسب می باشد زیرا چنین سبک هایی هم شاد و هم مدرن هستند.

آبی های ملایم به همراه اندکی سبز یا خاکستری ما را به یاد دریا و آسمان می اندازند و موجب احساس آرامش در ما می شوند. آبی های تند تر مانند سبز-آبی، فیروزه ای و آبی لاجوردی طراوتی سرخوشانه و جوان پسند دارند و برای اتاق خواب های مدرن بسیار مناسب می باشند.

با رنگ آمیزی دیوار ها و سقف به رنگ آبی یخی ملایم، فضا را مینیمال کنید. استفاده از رنگ سفید و طیف های آبی در اتاق هایی که کفپوش چوبی یا لوازم چوبی دارند نتیجه بی نظیری دارد. رنگ چوب، گرما و تضادی دلنشین به مجموعه رنگی می بخشد و پاکی و سادگی را در عین دعوت کنندگی و آرامش تامین می کند.

ترکیب رنگ سفید در کنار انواع رنگهای آبی ترکیب رنگی بی نظیری را ایجاد می کند، زیرا سرشار از انرژی و زندگی است. این ترکیب رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب مستر نیز مناسب است زیرا دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید موجب شاد و خنک به نظر رسیدن فضای اتاق می شود. اگر مایل به استفاده از چنین ترکیب رنگی هستید بهتر است از رنگ آبی برای دیوارها زیاد استفاده نکنید زیرا انرژی مثبت موجود در محیط را کاهش می دهد. همچنین اگر می خواهید آرام بخوابید و همیشه شاد و سرحال باشید پیشنهاد می کنیم اتاق خواب آبی و سفید را امتحان کنید.

طبق بررسیهای دانشمندان در دانشگاه هاروارد که تاثیر نور رنگها را بر هورمون و درجه حرارت بدن و اینکه نور چگونه بر میزان هوشیاری و هیجان تاثیر میگذارد ، به نتیجه رسیدند که رنگ آبی مغز انسان را تهیج کرده و انسان را فعال میکند و معتقد هستند نور آبی مستقیما باعث افزایش سطح هوشیاری و کارایی مغز میشود.

آبی در ترکیب با زرد، رنگ باز و گیرایی است و ساحلی ایده‌آل را تداعی می‌کند و در ترکیب با رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، سبز نعنایی و با آبی کم‌ رنگ‌، آرامش ‌کامل و محیطی بی‌ سروصدا را برای کودکان فراهم می‌کند.

آبی سرد، آرام‌کننده، شفابخش، صلح آمیز، رسمی، ضد قرمز، نشانه ذکاوت، احساس آرامش و اعتبار است.

آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل، ایجاد محیطی بی‌سروصدا، وفاداری، حس محافظه‌کارانه و مسئولیت را افزایش می‌دهد.

رنگ آبی مناسب قسمت‌های پذیرش است و محیطی رسمی، محافظه‌کارانه و متعادل ایجاد می‌کند.

رنگ آبی باعث احساس رفاه، تازگی، ظرافت، قطعیت، تحت نفوذ در آوردن می‌شود و تداعی‌کننده آب و آسمان است.

اتاق های پوشیده با ترکیب رنگی و زمینه رنگی آبی و سفید، دریا و آسمان و چند تکه ابر را به ذهن می آورد. این رنگ ها زمینه ای راحت، مدرن، آرام و سرد بوده و با الهام از آنها، اتاق های ما با ترکیب رنگی بدون زمان دکوراسیون خواهد شد. معمولا رنگ آبی برای افرادی که دوست دارند در فضایی دراماتیک و رویایی قرار بگیرند می تواند گزینه منسابی باشد و درجه تندی و ملایمی این رنگ کاملا سلیقه ای است و باید با رنگ های دیگر فضای شما هارمونی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید