ترانه علیدوستی و حواشی بازداشت

به گزارش آرتیها ترانه علدوستی بازیگر و سوپر استار ایرانی در زندان اوین بازداشت شد و در پی بازداشت او حواشی خبر های مختلفی ایجاد شد که در اینجا به برخی از این خبرها می پردازیم.

پیام اصغر فرهادی در پی بازداشت ترانه علیدوستی

خواهان آزادی او و همکاران دیگرم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف به همراه تمام زندانیان کمترشناخته‌شده‌ هستم.

اصغر فرهادی ، در حساب اینستاگرام خودنوشت:

با ترانه چهار فیلم کار کرده ام و حالا او را به خاطر حمایت به حق از هموطنان خود و مخالفت با حکم های ناعادلانه در زندان است. اگر این حمایت ها جرم است ده ها میلیون نفر در این سرزمین مجرمند. در کنار ترانه می ایستم و خواهان آزادی او و همکاران دیگرم جعفر پناهی و محمد رسول اف به همراه تمام زندانیان کمتر شناخته شده ای هستم که جرمی جز تلاشی انسانی برای داشتن یک زندگی بهتر مرتکب نشده اند.

ترانه علیدوستی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان متولد ۲۲ دی ۱۳۶۲ در تهران است. او در دبیرستان در رشته تجربی تحصیل نموده و دارای دیپلم کامپیوتر است و به زبان انگلیسی نیز تسلط زیادی دارد.

خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال می باشد.

حمید علیدوستی متولد ٢١ اسفند ١٣٣۴  در دوران جوانی در پست مهاجم برای تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

ترانه علیدوستی تابستان ۱۳۹۰ در ۲۶ سالگی با آقای علی منصور ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد. همسر ترانه علیدوستی تجربه بازیگری دارد و در فیلم سینمایی من به کارگردانی سهیل بیرقی نقش شخصیتی به نام مجتبی براتی را بر عهده داشت. 

ترانه در دورهٔ راهنمایی، دو سال در هنرستان موسیقی تحصیل کرد و نحوه زدن کلارینت و پیانو را آموخت.

او دورهٔ دبیرستان زمانی که مشغول تحصیل در رشتهٔ علوم تجربی بود، در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد و برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم از طریق همین کلاس ها انتخاب شد و با بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش افتاد که سرانجام در رشتهٔ کامپیوتر دیپلم گرفت.

ترانه علیدوستی در اولین بازیش در فیلم “من ترانه ۱۵ سال دارم” در نقش” ترانه پرنیان” توانست جایزه سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را کسب نماید.

دومین حضور او در سینما با فیلم “شهر زیبا” نیز با موفقیت همراه بود.اما پس از آن تا سال ۱۳۸۲ در عرصه سینما در فیلم دیگری شرکت نکرد و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

ترانه علیدوستی تاکنون در آثار سینمایی ارزشمندی مانند فروشنده، چهارشنبه سوری، درباره الی و… داشته و برای بسیاری از مخاطبان شناخته شده بود. ایشان در تلویزیون هیچ بازی نداشته اما در سریال نمایش خانگی پربیننده و پرطرفدار شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی توانست در نقش اصلی آن سریال (شهرزاد) بدرخشد و به اوج شهرت دست یافت.

ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است ، او در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو، جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پر طرفدار دارد. 

ترانه علیدوستی سه تا شش سالگی خود را به دلیل حضور پدرش در لیگ های آلمان، در  این کشور گذراند به همین خاطر زبان آلمانی آموخت و  یک دوره کلاس مقدماتی زبان انگلیسی در نوجوانی را گذراند و خودآموز، این زبان را آموخت.

ترانه علیدوستی به عنوان داور در جشنواره فیلم هانویی ویتنام در پایتخت ویتنام، جشنواره فیلم وزول فرانسه و جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو حضور داشت.

ترانه علیدوستی در مراسم اهدای اسکار به دلیل مخالف با حکم رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا حضور نیافت.

ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری به فیلم نامه نویسی نیز علاقه دارد. بازیگر محبوب او رابرت دنیرو و علی نصیریان است.

این خانم بازیگر به نقاشی علاقمند بوده و به صورت تجربی سبک سیاه قلم را دنبال می کند و دو سال در هنرستان موسیقی درس خوانده بود و پیش از بازیگری تصمیم داشت خواننده اپرا شود. او آشپزی را خیلی دوست دارد و زمان بیکاریش خودش غذا می پزد. 

برادران لیلا فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی است. این فیلم سومین ساخته بلند سعید روستایی پس از دو فیلم موفق «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» می باشد که برای نمایش در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌ و نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن تجربه خواهد کرد.

برادران لیلا که در ژانر درام نقدی بر آسیب های اقتصادی ناشی از التهابات بازار طلا می باشد، داستان مردی را روایت می کند که برای روز مبادا سکه هایش را مخفی کرده است.

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی و محمد علیمحمدی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

ترانه علیدوستی در این فیلم نقش لیلا کاراکتر اصلی زن داستان را بر عهده دارد، دختری که از مخفیگاه سکه های پدرش با خبر است… 

فروشنده فیلمی به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است که در ابتدا برسد به دست آهو نام داشت اما در اواسط فیلم‌برداری نامش تغییر کرد. این فیلم در مراسم اختتامیه جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم‌نامه (اصغر فرهادی) و جایزه بهترین بازیگر مرد(شهاب حسینی) را از آن خود کرد.

فروشنده در ژانر درام  داستان زن و شوهر جوانی به نام رعنا و عماد را روایت می کند که به علت نشست زمین مجبور به ترک خانه خود و اسباب کشی به خانه‌ای می شوند که پیش‌تر زنی بدکاره به نام «آهو» در آن ساکن بوده‌است. در این فیلم ترانه علیدوستی نقش رعنا را بر عهده دارد که مورد تعرض قرار می گیرد و….

 بازیگران فیلم فروشنده عبارتند از :شهاب حسینی در نقش عماد، ترانه علیدوستی در نقش رعنا، بابک کریمی در نقش بابک، مینا ساداتی، مارال بنی آدم، نیوشا جعفریان، عماد امامی، مجتبی پیرزاده، سام ولی پور، محمد امامی، فرشته الماسیان، کامران محسنی، حشمت خواجه زارع.

دیدگاهتان را بنویسید