جی چانگ ووک(Ji Chang-wook)

به نقل از آرتیها جی چانگ-ووک (زاده ۵ ژوئیه ۱۹۸۷) بازیگر تلویزیون، سینما، تئاتر موزیکال و خوانندۀ اهل کرهٔ جنوبی است. جی چانگ ووک فعالیت بازیگری خود را در سال ۲۰۰۶ آغاز نمود. به واسطه ایفای نقش اصلی دونگ-هه در سریال Smile Again (دوباره لبخند بزن) و متعاقبا حضور در سریال‌هایی مانند بک دونگ سو دلاور, شفادهنده، کی۲، ملکه کی، به شهرت و محبوبیت دست یافت. همچنین او در فصل دوم سریال دختر گردباد ساخت چین حضور داشت.

زندگی شخصی :

برطبق گفته‌های خودِ او، با مادرش زندگی می‌کند، تک فرزند است و همچنین پدرش را بر اثر سرطان وقتی تنها یک کودک دبستانی بود از دست داد و توسط مادرش که به سختی در رستوران کار می‌کرد بزرگ شد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه خصوصی دانکوک سئول در رشته فیلم و تئاتر تا مقطع کارشناسی ارشد در سال ۲۰۱۳ می‌باشد. او همیشه در دوران تحصیل نمره‌های بالایی می‌گرفته اما در سال آخر که زمان کمی تا کنکور مانده بود تصمیم میگیرد تا به جای مهندس شدن به دانشگاه تئاتر برود و با وجود مخالفت‌های شدید مادرش و بدون داشتن هیچ پولی در کمتر از ۴ ماه خود را برای کنکور رشته مورد علاقه اش آماده می‌کند و در نهایت هم قبول می‌شود. او کودکی و نوجوانی سختی داشته است. مادرش یک رستوران کوچک داشته و خودش هم به کارهای پاره وقت زیادی از جمله کار در بار و کافی شاپ پرداخته است.

از علاقمندی‌های او می‌توان به ورزش‌های فوتبال و بسکتبال و شنا و همچنین خواندن کتاب‌های مانگا و کمیک اشاره کرد. او سگی ماده به نام گوما دارد.چانگ ووک بعد از همکاری با شرکت موتور وسپا ایتالیا به موتور سواری بسیار علاقمند شد و گواهینامه موتور خود را در سال ۲۰۱۶ گرفت.

با نگاه به کارنامه کاری این بازیگر متوجه می‌شویم او برخلاف خیلی از بازیگرهای هم دوره اش علاقه به بازی در نقش‌های متفاوت در رِنج‌های گسترده‌تر دارد با اینکه خیلی از طرفداران اش بازی اکشن او را در the k2 کی ۲ وhealer شفادهنده ستایش می‌کنند اما خود او بارها ذکر کرده که دوست دارد همه نوع نقشی را بازی کند نه اینکه فقط در یک نوع نقش بماند و خود را با به چالش کشیدن درنقش‌های متنوع قوی تر کند و چیزهای جدید یاد بگیرد. از لقب‌های رسانه ای او می‌توان به kiss masterو action king و melo eyeو roco artistاشاره کرد. او تا به حال به‌طور علنی قرار نگذاشته اما چند باری شایعه قرار گذاشتن او با پارتنرهای سریال‌هایش رسانه ای شده که توسط کمپانی او تکذیب شده است.

جی چانک ووک خدمت سربازی خود را ۱۴ اوت ۲۰۱۷ آغاز کرد. او ابتدا تحت آموزش‌های پایه قرار گرفت پس از اتمام این دوره، به خاطر عملکرد خوب به او جایزه چند روز مرخصی اعطا شد. جی چانگ ووک برای ادامه خدمت سربازی خود به تیپ پنجم ارتش منتقل شد. او برای عملکرد خوبش به عنوان سرگروه و ارشد منصوب شد و مسئول نظم و آموزش به بقیه سربازها بود. خدمت سربازی او در ۲۷ آوریل ۲۰۱۹ به خوبی به پایان رسید.

شروع حرفه بازیگری :

وی کار بازیگری خود را با ایفای نقش در موزیکال‌ها آغاز کرد و با بازی در نقش کوچکی در سریال تلویزیونی I Like You محصول سال ۲۰۰۸ پا به صفحه جادوئی گذاشت. با اینحال، بازی او در فیلم Sleeping Beauty محصول سال ۲۰۰۸ به عنوان شروع رسمی کار بازیگری وی قلمداد می‌شود. در سال ۲۰۰۹، جی چانگ-ووک در سریال خانوادگی My Too Perfect Sons ظاهر شد و نقش پسر بیست ساله خجالتی و ترسوئی را بازی کرد که مجبور بود از دختر بهترین دوست خود نگهداری و مراقبت کند. این سریال خانوادگی با دریافت رتبه ۴۰ درصدی جی را از گمنامی به شهرت رساند. پس از این موفقیت، وی در سریال Hero لی جون-گی نقش فرعی این اثر را بازی کرد.

در سال ۲۰۱۰، جی در سریال روتین ۱۵۹ قسمتی Smile (یا Smile Again) نخستین نقش اصلی خود را تجربه کرد. او در این سریال در نقش دونگ هه ظاهر شد و برای واقعی بنظر رسیدن نقشش که یک اسکیت باز کره‌ای -امریکایی بود، تحت آموزش اسکیت سرعت سابق کشور کره قرار گرفت و روزانه ۴ تا ۵ ساعت در پیست یخی اسکیت تمرین کرد. دونگ هه که با مادرخوانده خود در آمریکا زندگی کرده و در آنجا بزرگ شده، به امید یافتن پدر واقعی خود عازم کره می‌شود و در آنجا به عنوان سرآشپز هتل مشغول به کار می‌شود. Smile Again توانست ۱۵ هفته متوالی در صدر جدول رتبه‌بندی جذب مخاطب قرار گیرد. جی با این سریال توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز KBS در بخش سریال را از آن خود کند.

سپس در سال ۲۰۱۱ جی در سریال تایخی-رزمی Warrior Baek Dong-soo نقش آفرینی کرد. این سریال که اقتباسی است از کمیک Honorable Baek Dong-soo اثر لی جه-هون، به روایت داستان شمشیر زنی از دوره جوسون به نام بک دونگ-سو و دوران کودکی او تا توطئه چینی سیاسی و رقابت و هماوردیش با دوست دوران کودکی و دشمن کنونی اش و تبدیل شدنش به چهره‌ای تاریخی می‌پردازد. این سریال به مدت ۱۳ هفته در جایگاه نخست قرار داشت و جی توانست با این سریال جایزه ستاره جدید بخش جوایز سریال SBS را از ان خود کند.

بعد از این سریال، جی بار دیگر به عنوان بازیگر اصلی سریال Bachelor’s Vegetable Store ایفای نقش کرد. این سریال براساس داستانی واقعی از موفقیت مردی جوان به نام لی یونگ سوک ساخته شده، داستان مردی که موفق شد از مغازه کوچک سبزی فروشی در سال ۱۹۹۸ صاحب ۳۳ مغازه بزرگ فردادی در سراسر کره شود. وی در ملودرام Five Fingers به سال ۲۰۱۲ نخستین حضور خود در نقش منفی را تجربه کرد. وی در این اثر نقش پیانیستی را بازی کرد که به نبوغ و استعداد خدادادی برادر بزرگتر خود در موسیقی حسادت می‌ورزید. زمانیکه این دو برادر بر سر کار پدری اشان (ساخت پیانو) و نیز بر سر یک زن رقابت می‌کنند چیزی جز نزاع، عشق و شورمندی به ذهن خطور نمی‌کند. جی در سال ۲۰۱۳ با کار The Days دوباره به روی سن بازگشت و نقش بادیگارد رئیس‌جمهوری را بازی کرد که بیست سال پیش به همراه دوستی مرموز ناپدید شده بود .The Days موزیکالی بود که در آن از اهنگ‌های فولک-راک کیم کوانگ-سوک استفاده شده بود.

شهرت و محبوبیت جی چانگ ووک :

شهرت و محبوبیت جی زمانی افزایش یافت که در سریالی تاریخی به نام Empress Ki نقش Toghon Temür(یا Huizong) را بازی کرد، Toghon Temür شانزدهمین امپراطور سلسله یوان بود که با زنی از سلسله گوریو ازدواج کرد. این سریال از اواخر سال ۲۰۱۳ تا ۲۹ آوریل ۲۰۱۴ به روی آنتن شبکه MBC رفت و بسیار موفق بود، جی در جشنواره جوایز این شبکه جایزه بازیگر مرد ممتاز را دریافت کرد. در اواسطـ ژوئیه ۲۰۱۳، جی در سریال پنج قسمتی Secret Love Have You Ever Had Coffee With an Angel ظاهر شد و در نقش عشق گیو-ری با اعضای گروه Kara همبازی شد.

سپس در فیلم کمدی و اکشن Two Constables چهارمین سری از فیلم Two Cops به کارگردانی کانگ وو-سوک بازی کرد. او در این فیلم در نقش افسر تازه‌ کار و بی دقت ظاهر شد و به همراه کیونگ-گو که نقش یک افسر باتجربه و بی‌احساس را داشت، بازی کرد؛ و سرانجام از دسامبر سال ۲۰۱۴ تا فوریه سال ۲۰۱۵ جی در مجموعه تلویزیونی Healer به نویسندگی سونگ چی-نا بازی کرد و برای ایفای نقش خود تحت تعلیم هنرهای رزمی قرار گرفت. هم چنین از این مهارت‌ها بهترین بهره را برد و در سریال عاشقانه، اکشن The K2 که از ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۱۶ تا ۱۲ نوامبر همان سال به نمایش درآمد نقش آفرینی کرد داستان این مجموعه تلویزیونی زیبا در مورد جوانی به نام کیم جه‌ها (جی چانگ ووک) کارمند یک شرکت امنیتی ست که بر اثر اتفاقاتی تبدیل به یک فرد فراری و بدبین شده تا اینکه شانسی دوباره به او عطا میشه تا بادیگارد فرزند رئیس‌جمهور شود او با این نقش که با هنرمند پرتوان ایم یونا قرار داشت به محبوبیت خود افزود. آخرین سریال او قبل خدمت سربازی شریک مشکوک بود و درحال حاضر در سال ۲۰۲۰ در سریال فروشگاه ست بیول یا backstreet rookie که از وبتونی به همین نام ایده گرفته شده همراه با کیم یو جونگ ایفای نقش کرد.

فیلم هایی که جی چانگ ووک در آنها ایفای نقش کرده است :

٢۰۰٩- سریال Hero (قهرمان) در نقش پارک جون هیئونگ 

٢۰۱۰- سریال Smile Again (دوباره لبخند بزن) در نقش کارل لکر/ دانگ هائه 

٢۰۱۱- سریال Warrior Baek Dong-soo (بک دونگ سو دلاور) در نقش بائک دانگ سو 

٢۰۱۱- سریال Bachelor’s Vegetable Store (پسر سبزی فروش) در نقش هان تائه یانگ 

٢۰۱٢- سریال Five Fingers (پنج انگشت) در نقش یو این ها 

٢۰۱٣- سریال Empress Ki (ملکه کی ) در نقش توگهان توفون تمور/ تا هوان

٢۰۱۴- سریال Healer (شفا دهنده) در نقش سئو جونگ هو/پارک بونگ سو/هیلر 

٢۰۱۶- سریال چینی The Whirlwind Girl 2 (دختر گردباد ۲) در نقش چانگ آن 

٢۰۱۶- سریال The K2 در نقش کیم جه ها/ K2 

٢۰۱٧- سریال Suspicious Partner (شریک مشکوک) در نقش نوح جی ووک 

٢۰۱٩- سریال Melting Me Softly (به آرامی ذوبم کن) در نقش ما دانگ چانگ 

٢۰۱٩- سریال چینی Mr Right (آقای رایت) در نقش وانگ وی ان 

دیدگاهتان را بنویسید