دکوراسیونی خاص با سبک ایتالیایی

آرتیها در این مقاله به دنبال سبکی خاص می رود پس با ما همراه باشید. دکوراسیون ایتالیایی جزو تجملاتی‌ترین و اشرافی‌ترین سبک های دکوراسیون به شمار می‌آید. ظرافت اعجاب انگیز و توجه به جزییات بسیار در این سبک خارق العاده است. در این سبک از دکوراسیون داخلی هارمونی رنگ‌ها با یکدیگر، استقاده از وسایل آنتیک بسیار به چشم می‌آید، دکوراسیون ایتالیایی با جزییات و پیچیدگی‌های بسیارش خاص و بی‌نظیر است. در این سبک از دکوراسیون داخلی از وسایل لوکس و قیمتی و حتی عتیقه به طور افراطی استفاده می‌شود، دکوراسیون داخلی ایتالیایی که در آن از وسایل لوکس و قیمتی به طور افراطی استفاده می‌شود، می‌تواند برای هرچه ارزشمندتر و اعیانی‌تر شدن خانه به افرادی که قصد دکور کردن خانه خود را با قیمتی‌ترین اجزا و گران‌ترین چیدمان دارند، کمک شایانی کند. سبک ایتالیایی به دو قسمت (سبک ایتالیایی سنتی، سبک ایتالیایی مدرن) تقسیم می شود.

سبک ایتالیایی سنتی :

در این سبک معمولا برای پوشاندن کف خانه از سنگ های مرمر گران قیمت و با کیفیت استفاده می شود. لوستر هایی بسیار تجملاتی که اندازه بزرگ دارند و بسیار چشم گیر می باشند و برای روشنایی خانه بکار گرفته می شوند. دیوار ها معمولا دارای گچ‌‌ بری های زینتی هستند و با تابلو های گران قیمت آراسته شده اند. قالیچه های ابریشمی فانتزی روی سنگ های مرمر زیبایی خیره کننده ای ایجاد می کنند. معمولا در طراحی گچ‌ بری های دیوار از رنگ های طلایی و اشرافی و نقش و نگار های قدیمی و تاریخی استفاده شده است. عتیقه جات هم که یکی از بهترین المان ها برای تزیین در دکوراسیون داخلی این خانه ها هستند و هم چنین در گوشه و کنار خانه مجسمه های گران قیمت را می توانید مشاهده کنید.

سبک ایتالیایی مدرن :

در این سبک همان معماری و طراحی تجملاتی و لوکس به شکل و شمایل مدرن و امروزی درآمده است. در سبک ایتالیایی هم جزییات در مرکز توجه هستند و اگر می خواهید از این سبک معماری استفاده کنید باید برای ابتدایی ترین وسایل خانه هم وقت انتخاب بگذارید. طراحان این معماری رویکردی ساده گرایانه دارند اما این سادگی به شیک ترین شکل ممکن اجرا می شود و تفاوت خانه های این نوع طراحی به راحتی قابل درک است. مبلمانی شیک و ساده و آشپرخانه هایی با رنگ روشن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایی با این سبک به چشم می خورد. لوستر های کریستالی هم بهترین انتخاب برای این مدل طراحی ایتالیایی اما در حجم و اندازه کوچک تر و جمع و جور تر از نوع معماری سنتی هستند. این شیوه نسبت به نوع اول دارای تزیینات کمتری است. برای داشتن خانه ای با این سبک معماری و دکوراسیون داخلی کافی است از هر چیزی که می خواهید بخرید انتخاب شما ساده ترین و در عین حال گران قیمت ترین و با کیفیت ترین نوع آن باشد. وسایل لوکس مدرن خود به خود خانه ای با این سبک ایجاد خواهند کرد.

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، آن چه که در دکوراسیون داخلی ایتالیایی توجه ویژای به آن می‌شود، استفاده از ایده‌های مجلل و لوکس می‌باشد. برخی از ویژگی‌های این سبک از دکوراسیون را برای شما خواهیم گفت:

رنگ در سبک ایتالیایی :

رنگ طلایی یکی از عناصر پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه ایتالیایی است. چه نوع سنتی و چه نوع مدن آن با ابزار و وسایلی که با منبت کاری‌های طلایی دارند سر و کار دارد و حتی گچ بری‌های طراحی در هر دو نوع معماری ایتالیایی و بیشتر نوع سنتی بسته به فضای خانه استفاده می‌شود. ترکیب آن با  رنگ سفید یکی از رنگ‌های تجملی و اشرافی است که بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می‌رسد. استفاده از این ترکیب در طراحی ایتالیایی بیش از سایر سبک‌ها کاربرد دارد. این ترکیب رنگ هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک محبوب است. رنگ سفید و طلایی در گچبری دیوارها، قاب آینه‌ها منبت کاری مبلمان، مابین کاشی‌ها و کفپوش‌ها به چشم می‌خورد. علاوه بر رنگ طلایی در معماری ایتالیایی مدرن رنگ‌های سیاه و سفید هم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته زمانی که از رنگ طلایی استفاده نشده باشد.

مبلمان :

مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی نقش زیادی دارد. در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک از مبلمان، وسایل تزئینی و قاب عکس‌ هایی که روکش طلا در آن‌ها به کار رفته است استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت استفاده از رنگ طلایی در طراحی سبک ایتالیایی زیاد به چشم می‌خورد و همین امر کمک شایانی به لوکس بودن فضا دارد. استفاده از مبلمان مجلل و با کیفیتی که در طراحی آن‌ها از منبت کاری استفاده شده است نیز از دیگر اجزاء دکوراسیون ایتالیایی می‌باشد. از دیگر مواردی که در طراحی سبک ایتالیایی به چشم می‌خورد، وجود پنجره‌های قوسی شکل و در کنار آن استفاده از انواع مدل پرده‌های زیبا و مجلل می‌باشد. استفاده از مبلمان و سایر المان‌های ساده و با کیفیت، در کنار لوسترهای کریستالی و استفاده از نورپردازی مناسب می‌تواند در اجرای سبک دکوراسیون داخلی مدرن به شما یاری کند. اگرچه سبک ایتالیایی مدرن از سادگی بیش تری نسبت به سبک کلاسیک آن برخوردار می‌باشد، اما با این حال از اکسسوری‌های براق و چشم نواز در این سبک طراحی استفاده می‌گردد.

اکسسوری :

در این سبک استفاده صحیح و به جا از اکسسوری‌ها برای ایجاد جذابیت ظاهری و بصری تاثیرگذار است. استفاده از مجسمه‌های هنری، اشکال تاریخی، کریستال‌ها وآینه‌ها نقش پررنگی در استایل ایتالیایی دارند. در کل طراحی سبک ایتالیایی بسیار پر زرق و برق صورت می‌گیرد. یکی دیگر از گزینه‌های تجملگرایی استفاده فراوان از اکسسوری‌های طلایی رنگ است. مجسمه‌های هنری که از سنگ مرمر ، چوب و .. فلز ساخته شده اند. شیشه، کریستال و آینه‌ها نیز نقش بزرگی در استایل دادن به دکوراسیون خانه ای به سبک ایتالیایی دارند.

نشیمن در سبک ایتالیایی :

مهم‌ترین قسمت خانه که ایده، سلیقه و سبک دکوراسیون شما را نشان می‌دهد نشیمن خانه است. چیدمان نشیمن خانه شما باید در حد بسیار عالی و با توجه به جزئیات طراحی شود. در طراحی ایتالیایی از سقف تا کف باید تمام اجزا در نهایت دقت و ظرافت و لوکس بودن انتخاب شوند.

تمامی جزئیات باید با کیفیت بالای متریال باشند. لوسترهای چند طبقه کریستالی،مبلمان ایتالیایی، آکسسواری‌های نقره و کف‌پوش‌های مرمر و دیوارهایی با گچبری‌های پرنقش و نگار و ظریف جزء الزاماتی هستند که باید در نشیمن رعایت شوند تا یک نشیمن با طراحی ناب ایتالیایی داشته باشیم.

اتاق خواب در سبک ایتالیایی :

اتاق خواب‌ها یکی از قسمت‌هایی هستند که با اجرای این شیوه معماری چه در نوع سنتی و قدیمی و چه در نوع مدن آن تغییری اساسی خواهند کرد. برای طراحی اتاق خواب نیز باید به سراغ همان وسایل تجملاتی برویم. از آباژور قدیمی و عتیقه بگیرید تا انواع مدرن آن‌ها، تختخواب‌های سلطنتی طلا کوب و مبل‌هایی مجلل برای اتاق خواب‌ها نیز می‌توانید استفاده نمایید. یکی دیگر از نیاز‌های اجرای معماری ایتالیایی داشتن فضا به اندازه کافی است. خانه و هم چنین فضای اتاق‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانیم اصول مربوط به این طراحی شیک و منحصر به فرد را به درستی اجرا کنیم.

سرویس بهداشتی و حمام سبک ایتالیایی :

ترکیب هنر و معماری در همه جای دنیا باعث خلق شاهکار های بسیاری شده است که نظر هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند. کاشی های دارای طرح های خاص و سنگ های مرمر با رگه های زیبا برای فضای سرویس بهداشتی و حمام، به دکوراسیون داخلی این فضا ها زیبایی خیره کننده ای می بخشد. آینه و میزی که در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند با آینه و میز های سرویس بهداشتی در خانه های معمولی کاملا متفاوت (هم در اندازه ای بزرگ تر و مجلل تر و هم از جنس مرغوب تر) هستند. پس فضای سرویس بهداشتی هم باید به اندازه ای باشد که بتوان چنین وسایل زینتی را به راحتی در آن قرار داد.

و در آخر : در سبک ایتالیایی چیدمان باید به صورت لاکچری باشد به همین دلیل باید تمام وسایل با دقت انتخاب شود و همین امر موجب شده این سبک از سایر سبک های دکوراسیون داخلی متمایز شود.

دیدگاهتان را بنویسید