دکوراسیون اتاق خواب تمام چوب

در آرتیها با سبک دکوراسیون تمام چوب اتاق خود را بسیار متفاوت کنید. استفاده از چوب در طراحی داخلی اتاق ها جزء ایده های خلاقانه و کاربردی می باشد ابزار های چوبی از قدیم تاکنون یکی از پرطرفدارترین ابزار و لوازمی است که بیشترین طرفدار را دارد. چوب به دلیل نزدیکی به طبیعت گرمای بسیاری به اطراف می بخشد و صمیمیت بین افراد را افزایش می دهد. دکوراسیون چوبی اتاق خواب شامل تخت، کمد و قفسه، کنسول کفپوش و … می شود. شما پس از یک روز پرتنش و خسته کننده برای استراحت از اتاق خواب استفاده می کنید. به همین دلیل زیبایی و اصولی بودن چیدمان این اتاق اهمیت بسیاری دارد. بنابراین شما باید در انتخاب ابزار و لوازم و همچنین رنگ دکوراسیون این اتاق دقت کنید. در زیر به برخی از بهترین و تاثیرگذارترین دکوراسیون های چوبی اتاق خواب اشاره می کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب چوبی از انواع دکوراسیون های زیبا و باکلاس است و شما می توانید برای دیزاین داخلی اتاق خواب های کوچک و بزرگ از این دکوراسیون بی نظیر استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب چوبی از انواع دکوراسیون های گرم و صمیمی است و اگر شما تمایل دارید دکوراسیون اتاق خواب تان خاص و متفاوت تر به نظر برسد این سبک دکوراسیون می تواند برایتان انتخاب ایده آل و مناسبی باشد. دکوراسیون اتاق خواب تاثیر زیادی روی روحیه افراد دارد از این رو بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک و بزرگ دقت لازم را به خرج دهید. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب می توانید از انواع دکوراسیون های کلاسیک و مدرن استفاده کنید که انتخاب هر یک از این سبک های دکوراسیون برای طراحی اتاق خواب سلیقه ای است و به سبک طراحی دکوراسیون قسمت های مختلف منزل تان بستگی دارد.
برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک و مدرن اغلب از چوب استفاده می شود و اگر شما تمایل دارید فضایی آرامش بخش و صمیمی را در اتاق خواب خود ایجاد کنید بهتر است برای پوشاندن دیوار و کف اتاق خواب از چوب استفاده کنید. برای اینکه فضای اتاق خواب چوبی دلباز و بزرگ تر به نظر برسد بهتر است از کفپوش و دیوارپوش های چوبی که به رنگ روشن هستند استفاده کنید. علاوه بر استفاده از دیوارپوش و کفپوش چوبی برای اتاق خواب ها با دکوراسیون داخلی چوبی بهتر است برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و تمام چوب از سرویس خواب چوبی استفاده نمایید. سرویس خواب های چوبی دارای طرح های متنوعی هستند و تاثیر زیادی روی جذابیت دکوراسیون داخلی اتاق خواب چوبی دارند از این رو بهتر است در انتخاب این مدل سرویس خواب ها دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید.
می توانید برای ایجاد نظم و ترتیب بیشتر در دکوراسیون اتاق خواب چوبی و همچنین ایجاد فضایی بیشتر برای نگهداری وسایل از کمد دیواری چوبی استفاده کنید و وسایل مورد نیاز در اتاق خواب را به صورت مرتب درون کمد دیواری بچینید.

سرویس خواب یکی از مهم ترین ابزار و لوازم موجود در اتاق خواب می باشد. سرویس های چوبی طرح و مدل های مختلفی دارد و شما باید نوع آن را بر اساس سایر لوازم موجود در اتاق خواب و متراژ آن انتخاب کنید. به عنوان مثال در صورتی که دکوراسیون شما از نوع کلاسیک است باید سرویس خواب نیز به سبک کلاسیک تهیه گردد. همچنین متراژ خانه نیز در انتخاب سرویس خواب شما تاثیر می گذارد. در صورتی که ابعاد اتاق شما کوچک است باید دکوراسیون را به سبک مدرن چیدمان کنید تا فضای کمتری اشغال کند. همچنین دقت کنید که تخت باید طبی و استاندارد باشد تا به مرور باعث بروز کمر درد نشود.کمد دیواری نیز از دیگر دکوراسیون چوبی اتاق خواب به شمار می رود. رنگ و سبک این کمد باید با سرویس خواب و سایر عناصر موجود در خانه هماهنگی داشته باشد. کمد دیواری به اتاق خواب شما نظم بخشیده و به شما در داشتن اتاقی مرتب و زیبا کمک می کند. در حال حاضر کمدهای دیواری در طرح و مدل های مختلفی در بازار موجود است و این ابزار چوبی نیز باید بر اساس بودجه و سلیقه شما انتخاب شود. در انتخاب کمد دیواری نیز ابعاد و متراژ خانه نیز تاثیر می گذارد. همچنین رنگ این کمد نیز باید با سایر ابزار و لوازم موجود در خانه خصوصا سرویس خواب و رنگ دیوار نیز تناسب داشته باشد. کفپوش نیز از دیگر بخش های اتاق خواب است که به صورت مستقیم بر روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون اتاق شما تاثیر می گذارد. لمینت و پارکت دو کفپوش چوبی بسیار پرطرفدار است که به صورت کامل کف اتاق خواب شما را پوشش می دهد و از این رو باید در انتخاب رنگ کفپوش بسیار دقت کنید. البته با توجه به این که کفپوش ها همواره در مرکز تردد قرار دارد، امکان خراش و آسیب دیدگی آن زیاد است. بنابراین کیفیت و ساختار این محصول اهمیت فوق العاده ای دارد.

نکاتی که در مورد دکوراسیون اتاق خواب باید رعایت کنید :

در انتخاب دکوراسیون چوبی که برای اتاق خواب طراحی می شود ، نباید رنگ دیوارها را نادیده بگیرید. رنگ انتخابی برای دیوار اتاق باید با سایر عناصر چوبی خانه سازگاری داشته باشد تا زیبایی خاص و منحصر به فردی را به فضا ببخشد. رنگ های گرم برای دکوراسیون چوبی اتاق سازگاری بیشتری دارد و گرمای و صمیمیت اتاق را افزایش می دهد. رنگ هایی همچون سفید، قهوه ای، کرم، بنفش و … برای دیوارهای دکوراسیون های چوبی مناسب است.

میزان نور موجود در فضا در دکوراسیون های چوبی اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که به نور طبیعی دسترسی دارید بهتر است که با استفاده از آن فضا را طراحی کنید ولی در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی می توانید با استفاده از نورهای طبیعی زیبایی فضا را چندین برابر نمایید. نورهای گرم و زرد رنگ برای دکوراسیون های اتاق خواب تاثیرگذاری بیشتری دارد و محبوب تر می باشد.

درب و پنجره نیز از جمله ابزارهای چوبی اتاق خواب است و در صورتی که به صورت اصولی انتخاب گردد نمای فوق العاده عالی را به اتاق خواب شما می بخشد. در واقع شما در هنگام ورود به اتاق خواب اولین منظره ای که پیش روی خود مشاهده می کنید، درب ورودی می باشد. بنابراین انتخاب رنگ و مدل برای دکوراسیون چوبی اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد.

افراد اهل مطالعه معمولا برای قرار دادن کتاب های خود از کتابخانه های چوبی استفاده می کنند. این کتابخانه باید از رنگ و جنس چوب کمد دیواری و سرویس خواب اتاق انتخاب شود. به طور کلی می توان گفت که رنگ کتابخانه، کمد دیواری و کتابخانه موجود در اتاق خواب باید ست بوده و با یکدیگر هماهنگی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید