طراحی و ساخت استخر برای فضای باز و ویلا

زمانی که صحبت از ساخت یک استخر پیش می آید کم تر کسی به طرح، چگونگی ساخت، زمانی که صرف ساخت آن شده است و چالش هایی که در پیش رو بوده است فکر می کند. اگر فضای خانه شما چنین اجازه ای به شما می دهد، ساخت استخر یکی از بهترین ایده هایی است که می توان از آن استفاده کرد. استخرها نه تنها از لحاظ زیبایی، بلکه به عنوان مکانی برای ریلکس کردن در روزهای گرم تابستان نیز شناخته می شوند.

اگر به دنبال استفاده مناسب از فضای مورد نظر هستید و هم چنین در نظر دارید از استخر علاوه بر مکانی برای ریلکس کردن به عنوان محلی برای ورزش و تمرین نیز استفاده نمایید پیشنهاد ما به شما طراحی استخرهای لپ Lap می باشد. این گونه استخرها اصولا طولانی و باریک هستند و علاوه بر ایجاد زیبایی می توانند برای انجام ورزش نیز مورد استفاده قرار گیرند.

گاهی اوقات نیاز به بهره مندی از یک استخر بزرگ و عمیق نیست. در چنین مواردی افراد بیش تر تمایل دارند از استخر به عنوان محلی برای ریلکس کردن و گذراندن اوقات فراغت و یا برای انجام ورزش های آبی استفاده کنند. این گونه استخرها عمق کم تر از پنج متر دارند و مکان های خوبی برای سرگرمی در هر زمانی هستند و این امر باعث شادی و نشاط بیشتر شما در هنگام ریلکسی و استحراحت می شود. خیلی از افراد در استخر اصلا شنا نمی کنند و فقط از محیط استخر برای راه رفتن و یا ایستادن در یک گوشه استخر برای ریلکسی استفاده می کنند.

استخرهای بیضی و دایره ای شکل ظاهر یکنواخت تری دارند و نسبت به سایر شکل های هندسی زاویه دار نمای زیباتری ایجاد می کنند. این نوع استخر برای افرادی که به ظاهر یکنواخت تر و در عین حال طبیعی نیاز دارند، مناسب می باشد. استخرهای بیضی شکل از مدرن ترین انواع این گونه استخرها می باشند. بسیاری از افراد به ساخت استخری بدین شکل تمایل دارند، چرا که این گونه استخرها قابلیت اجرا در حیاط هایی با اندازه های مختلف را دارد. در این گونه استخرها قابلیت استفاده از قسمت تو رفتگی برای ایجاد فضای اسپا وجود دارد.

استخرهای بدون فرم به میزان زیادی به نوع کاربرد آن ها بستگی دارد. ساخت چنین استخرهایی در حیاط های کوچک و بزرگ امکان پذیر می باشد. اگر اندازه حیاط کوچک باشد می توان استخری اسپا مانند در آن طراحی کرد.حال اگر شانس بهره مندی از حیاطی بزرگ دارید می توانید از خلاقیت خود برای طراحی استخری این چنین استفاده نمایید. ساخت این گونه استخرها ایده بسیار خوبی برای آن دسته از طراحانی است که به دنبال طراحی های نامتقارن می باشند.

گونه دیگری از استخر وجود دارد که باید دارای فضای بسیار زیادی باشید و بیشتر مناسب افرادی است که علاقه بسیار زیادی به غواصی دارند. استخر غواصی برای آن دسته از افرادی که طرفدار هیجان و انجام کارهای هیجانی هستند مناسب می باشد. عمق این استخرها ۸ تا ۱۲ متر می باشد. ساخت این گونه استخرها باید با نظارت یک متخصص انجام گیرد زیرا باید دارای زیر ساخت بسیار مناسبی باشند تا دچار فرسایش نشود.

این گونه استخرها، از جمله استخرهای کلاسیک برشمرده می شوند. استخرهای یونانی گوشه های گردی دارند. ساخت این گونه استخرها در اغلب طراحی خانه ها امکان پذیر می باشد. در ساخت استخرهای یونانی از کاشی های رنگی شیشه ای استفاده می شود. در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که ساخت استخر بر اساس نیاز و هدف شما صورت گیرد. درپایان ساخت باید میان معماری و استخر هارمونی برقرار شود.

یکی از جذابیت های شهر وین استخر Amalienbad است. تا قبل از وارد شدن به داخل استخر نمی توان تصور کرد که فضای داخلی آن چقدر منحصر به فرد و تماشایی است. استخر Amalienbad در دهه ۱۹۲۰ توسط معماران اتریشی اوتو نادل (Otto Nadel) و کارل شمالهوفر (Karl Schmalhofer ) ساخته شده است؛ به سبک معماری آرت نوو (Art Nouveau) و با کاشی هایی رنگی که بازدیدکنندگان را به خاطر زیبایی خاصشان شگفت زده می کنند. این ساختمان در طول جنگ جهانی دوم آسیب دیده، اما دوباره بازسازی و تعمیر شده است.

سانتورینی نام جزیره ای در کشور یونان در دریای اژه و یکی از زیباترین جزایر جهان است. به خاطر همین زیبایی طبیعی وجود هتلی با منظره خاص و فوق العاده و با منظره اقیانوس در آن ضروری بود، ساختمانی که در ذهن یک بازدید کننده برای یک عمر حکاکی شود. هتل پنج ستاره Perivolas در سانتورینی دقیقاً همان چیزی است که گفته شد. استخر فیروزه ای این هتل با دید به دریای اژه طوری طراحی شده است که انگار به دریا متصل است و همانند یک تکه الماس گران بها در میان ساختمان هتل خودنمایی می کند. با یک طراحی داخلی کاملا مدرن و مینیمال و استفاده دقیق از رنگ ها در آن.

بسیاری از افراد تمایل دارند از استخرهای رو باز برای تفریح استفاده نمایند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در باغ شخصی خود استخر دارید، فردی خوش شانس تلقی می شوید. طراحی استخر به عواملی از جمله شکل و اندازه فضا بستگی دارد.

استفاده از نور پردازی در رنگ های مختلف در داخل استخر از جمله روش هایی است که می توان از آن در زیباسازی استخرها استفاده کرد. اطراف استخرها را می توان با استفاده از گیاهان و مجسمه ها تزئین کرد.

استفاده از باربیکیو در نزدیکی استخر می تواند از دیگر ایده های نابی باشد که می توان از آن در طراحی باغ و استخر استفاده کرد. مشورت با یک طراح می تواند ایده های خوبی در زمینه طراحی استخر در اختیار شما قرار دهد.

هم چنین طراحان در مورد نحوه زیباسازی فضای آن نیز می توانند به شما کمک کنند. استفاده از این ایده ها می تواند به ساخت استخر در باغ شخصی و یا حیاط خانه به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید