پارتیشن شیشه ای و کاربردش در دکوراسیون داخلی منزل

آرتیها یک روش مدرن و کاربرد های بی نظیرش را برای شما بیان می کند با ما همرا باشید. امروزه به علت کوچک تر شدن فضای خانه استفاده از حداکثر فضا امری بسیار مهم است و به همین دلیل استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل به جای دیوار های بتنی، اجری یا چوبی افزایش یافته است. پارتیشن شیشه ای بهترین روش برای تقسیم بندی و جدا کردن فضای داخلی اداره ها و منازل مسکونی می‌باشد استفاده از پارتیشن شیشه ای در منزل باعث می‌شود حداکثر دید بصری ایجاد شود و نور به تمام فضای داخلی خانه انتقال پیدا کند. پارتیشن های شیشه ای از یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک تشکیل می‌شوند که از قسمت متحرک به عنوان درب نیز میتوان استفاده کرد. امکان نصب انواع مختلف درب های ریلی و لولایی (تاشو) مانند درب شیشه ای، درب های چوبی و… بر روی پارتیشن ها وجود دارد.

هیچ محدودیتی در استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل وجود ندارد و از انواع پارتیشن ها می توان در منازل مسکونی و ویلا ها به عنوان اتاق خواب، حمام شیشه ای، آشپزخانه، گلخانه، اتاق کار و… استفاده نمود. همچنین امکان استفاده از پارتیشن منزل و خانگی در داخل حمام به عنوان کابین دوش شیشه ای برای جدا کردن و نیز جلوگیری از مرطوب شدن دیگر قسمت های حمام وجود دارد که در سال های اخیر استفاده از این محصول بسیار رواج یافته است.

استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضای خانه :

امکان نصب پارتیشن منزل شیشه ای در تمامی نقاط خانه جهت جداسازی فضاهایی مانند سالن غذاخوری از آشپزخانه  که ورودی نور مشترک دارند و از یک پنجره نور می‌گیرند، وجود دارد تا نور طبیعی در تمامی نقاط خانه منتقل شود؛ همچنین امکان استفاده از شیشه با رنگ های مختلف در پارتیشن ها وجود دارد تا به راحتی با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ شود و نمایی لوکس و مدرن به محل زندگی شما ببخشند.

یکی از جدیدترین کاربردهای پارتیشن منزل و خانگی استفاده از آنها به عنوان دیوار جدا کننده سرویس های مستر و همچنین در داخل حمام برای جدا کردن و جلوگیری از مرطوب شدن دیگر قسمت‌های دیگر حمام نیز وجود دارد که اصطلاحا به این نوع پارتیشن، دیوایدر یا کابین دوش شیشه ای می‌گویند.

استفاده از شیشه ها برای طراحی دکوراسیون داخلی، علاوه بر اینکه باعث ایجاد ظاهری جذاب و مدرن می شود، می تواند فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. شیشه ها با انعکاس نور، باعث ایجاد فضایی روشن و دلنشین در محل زندگی و کار شما خواهند شد. امروزه با پیشرفت ابزار ها و خدمات شیشه بری، می توانید ایده های خلاقانه خود را با استفاده از این ماده ظریف به اجرا در آورید.

پارتیشن شیشه ای و دیوار :

دیوار های شیشه ای می توانند نور را از خود عبور داده و باعث روشنایی بیشتر محیط گردند. از دیوار های شیشه ای می توان برای تمامی قسمت های خانه از جمله اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. جلوگیری از عبور صدا، یکی دیگر از ویژگی های مثبت دیوار های شیشه است.

همچنین از شیشه می توان به عنوان پارتیشن و جدا کننده برای ایجاد نمای جذاب و فوق العاده استفاده کرد. شما می توانید شیشه هایی با طرح ها و رنگ های مختلف را برای ساخت دیوار و پارتیشن های شیشه ای به کار ببرید. استفاده از دیوار های تمام شیشه ای در اتاق های کوچک می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

در و محافظ های شیشه ای :

استفاده از درب های شیشه ای کشویی یا ریلی علاوه بر ایجاد محیطی زیبا، می تواند باعث صرفه جویی در فضا نیز شود. برخی از انواع درب شیشه ای، دارای طرح و نقش های زیبایی می باشند که می تواند جذابیت منزل شما را دو چندان کند. شما می توانید با رنگ آمیزی درب های شیشه ای، طرحی منحصر به فرد برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

یکی از قسمت های منزل که شما می توانید از شیشه برای ساخت درب و محافظ آن استفاده کنید، حمام است. درب های شیشه ای باعث می شوند تا زیبایی تجهیزات زیبا و کاشی کاری های حمام شما به نمایش گذاشته شود. اگر نگران رعایت حریم خصوصی در حمام خود هستید می توانید از شیشه های مات و یا رنگی هماهنگ با دکور حمام خود استفاده کنید. به کار بردن محافظ های شیشه ای در اطراف محل هایی مثل دوش، می تواند علاوه بر ایجاد زیبایی، به عنوان عایق عمل کرده و مانع عبور آب و خیس شدن فضای اطراف شود.

نرده و پله های شیشه ای :

اگر صاحب خانه ای دوبلکس و دوطبقه هستید، استفاده از پلکان شیشه ای می تواند بهترین انتخاب برای جذاب کردن دکوراسیون منزلتان باشد. یکی از کاربردهای شیشه سکوریت ساخت پله و نرده های شیشه ای می باشد که علاوه بر ایمنی، باعث ایجاد زیبایی بیشتر در منزل نیز می شوند.

استفاده از شیشه در ساخت پله ها می تواند فقط به ساخت نرده شیشه ای محدود شود. به کار بردن نرده و یا پله شیشه ای در منزل، به دلیل اینکه فضای بصری کمتری را اشغال می کند، باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود.

دکور شیشه ای در آشپزخانه :

کابینت و قفسه های ساخته شده از جنس شیشه، یکی از محبوب ترین دکور های شیشه ای در آشپزخانه است. شیشه ضد آب بوده و به راحتی قابل شست و شو می باشد؛ همین ویژگی سبب شده است که بتوان از این ماده در دکور آشپزخانه استفاده کرد. شما می توانید رنگ و طرح کابینت و قفسه های خود را به راحتی با سایر اجزای آشپزخانه خود هماهنگ کنید.

یکی دیگر از کاربرد های شیشه در دکور آشپزخانه، سطح محافظ پشت سینک و اجاق گاز است. با قرار دادن شیشه در این محل، می توانید به راحتی پس از هربار ظرف شستن و آشپزی، روغن و موادی را که به اطراف ریخته شده است، تمیز کنید. شما می توانید از انواع شیشه های تزئینی و رنگ شده در این قسمت استفاده کنید تا به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه و منزل خود نیز کمک کرده باشید.

لوستر و دکورهای شیشه ای :

یکی از جزئیاتی که به راحتی قابل نصب بوده و می تواند یک دکور شیشه ای فوق العاده زیبا و جذاب برای محیط زندگی شما ایجاد کند، لوستر شیشه ای است. لوستر ها در مدل و سایز های بسیار متفاوتی ساخته می شوند و با بازتاب و انعکاس نور، زیبایی بی نظیری در فضای خانه ایجاد می کنند. اتاق خواب، اتاق نشیمن و راهرو ها بهترین مکان برای نصب یک لوستر شیشه ای لوکس هستند.

استفاده از دکوری های تزئینی مانند، مجسمه و المان ها، باعث زیباتر شدن فضا و همچنین انعکاس نور و روشنایی در محیط می شود. شما می توانید برخی از این دکوری های شیشه ای را که امروزه در انواع طرح های مدرن و بسیار زیبا تولید می شوند، با قیمت مناسبی خریداری کنید و به محیط زندگی خود جلوه بیشتری ببخشید.

میز و صندلی شیشه ای :

میز و صندلی های شیشه ای فضای کمی را در منزل شما اشغال می کنند و به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می شوند. با استفاده از این وسایل شیشه ای دیگر نیازی به عناصر اضافی برای زیباتر کردن محیط اطراف خود ندارید. شما می توانید برای زیبا تر کردن دکور شیشه ای منزل خود، از ترکیب میز شیشه ای و مبلمان چوبی نیز استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم به چندین نکته مهم در مورد پارتیشن شیشه ای و برخی از مهم ترین و بهترین محصولات شیشه ای برای دکوراسیون داخلی ساختمان اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید