چگونه یک باغچه ی زیبا داشته باشیم؟

همه‌ی ما تصویری که از یک خانه‌ی زیبا و رویایی داریم، با حیاط بزرگ و پر از گل همراه شده است. نمی‌توانیم خانه‌های ویلایی یا آپارتمانی را بدون حیاط، زیبا تصور کنیم. در واقع پس از عبور از دروازه‌ با حیاط خانه مواجه می‌شویم که مانند پیشانی در جلوی خانه قرار گرفته است و اولین چیزی که مهمانان مشاهده می‌کنند، حیاطی‌ست که در ورودی خانه وجود دارد. بنابراین تزیین حیاط خانه به بهترین شکل ممکن، کاملا ضروری‌ست.

یکی از ساده‌ترین ایده‌های برای تزیین حیاط ویلا یا آپارتمان، استفاده از وسایل کهنه‌ای‌ست که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. کافیست هرکدام از آن‌ها را در جای مناسب خود قرار بدهید.

۱-دوچرخه‌های قدیمی حال و هوای حیاط منزل را نوستالژیک می‌کنند. در بسیاری از کافه‌ها و طراحی دکوراسیون رستوران‌های معروف هم از المان دوچرخه‌ی پر از گل استفاده می‌شود تا فضایی جذاب با نمای کلاسیک به حیاط داده شود.

۲-کمد و دراورهای چوبی قدیمی یکی از بهترین وسایل برای حیاط سازی ساده و ارزان هستند. می‌توانید روی این کمدها، گلدان گل قرار بدهید یا خود کمد را تبدیل به گلدان کنید و داخل کشوهای آن خاک بریزید و گل بکارید.

۳-کفش و چکمه‌های قدیمی را می‌توانید با خاک پر کرده و داخل آن گل‌های رنگارنگ بکارید. حتی می‌توانید چکمه‌هایی را از دیوار چوبی آویزان کرده و درون آن را تزیین کنید.

یکی دیگرازروشهای تزئین دکوراسیون حیاط ویلا، زیباسازی با استفاده از گلدان و فلاور باکس است که به چندنمونه می پرداززیم.

۱-استفاده از حصیر در دکوراسیون حیاط خلوت به سبک سنتی بسیار مناسب است. از سبدهای حصیری می‌توانید به عنوان گلدان استفاده کنید. کافیست تعدادی از این سبدها را از خاک پرکنید و در گوشه‌ای از خانه کنار هم بچینید و داخل آن را گل بکارید. به دلیل سبک بودن سبدهای حصیری می‌توانید آن‌ها را از دیوار با نمای چوبی هم آویزان کنید.

۲-قوطی‌‎های فلزی که در آن رب گوجه یا ادویه قرار دارد را پس از استفاده می‌توانید به عنوان گلدان به کار بگیرید. این قوطی‌ها را روی طاقچه یا گوشه‌ای از حیاط خانه در کنار هم قرار داده و داخل آن گل بکارید.

۳-بطری‌های آب معدنی یکی از بهترین وسایل برای ایجاد گلدان گل در حیاط هستند. می‌توانید این بطری‌های پلاستیکی را رنگ بزنید و با استفاده از چاقو بخش‌هایی از آن را برش زده و به صورت عمودی یا افقی در حیاط یا روی دیوار قرار بدهید..

۴-تعدادی آجر خریداری کرده و دور تا دور جدول باغچه را با این آجرها طراحی کنید. می‌توان طرح‌های خاصی با استفاده از آجر در باغچه ایجاد کرد و گل‌های بخصوص را بر روی نرده باغچه و یا محدوده‌ی آجرها کاشت تا جلوه‌ای زیباتر داشته باشند.

۵-لاستیک ماشین هم برای تزئین باغچه مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم می‌توان از آن به عنوان گلدان گل استفاده کرد. همچنین می‌توانید چند لاستیک را روی هم قرار بدهید تا تبدیل به میز یا صندلی شود..

۶-استفاده از کوزه برای زیباسازی دکوراسیون حیاط و باغچه بسیار متداول شده است. کوزه‌های شکسته و سالم را می‌توانید در گوشه و کنار باغچه قرار بدهید تا حس و حالی قدیمی به خانه داده شود.

۷-صندلی‌های چوبی قدیمی را می‌توان داخل باغچه قرار داد و گلدان‌ها را به آن آویزان کرد. همچنین می‌توانید سرتاسر صندلی چوبی را با گل‌های رونده مانند پتوس بپوشانید تا زیباتر شود.

۸-می‌توانید گلدان‌های گل را به گونه‌ای داخل حیاط خانه آویزان کنید که با ورود مهمان به خانه با باغچه‌ای معلق در هوا مواجه شود. استفاده از گلدان‌های سبدی یا بطری‌های آب به عنوان گلدان برای طراحی دیوار سبز بسیار مناسب هستند. همچنین می‌توانید از دیوار حیاط هم برای این کار کمک بگیرید یا گلدان‌ها را از ستون چراغ برق موجود در حیاط آویزان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید