بیوگرافی بازیگر جنجالی کره جنوبی (لی مین هوو Lee Min ho)

امروزدر آرتیها به یکی از پرطرفدارترین بازیگران کره ایی که طرفداران زیادی هم در ایران دارد می پردازیم. لی مین هو متولد ۲۲ ژوئن ۱۹۸۷ در کره جنوبی ، بازیگر خواننده و مدل است. فارغ التحصیل گروه هنرهای معاصر از دانشگاه کن کوک در رشته فیلم می باشد که با ۱۸۷ سانتی متر قد دارد و اینکه او سفیر یونیسف است. پدرلی مین هو (Lee Min-ho) تاجر و مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر بزرگتر از خود دارد. مقطع ابتدایی بعنوان بازیکن فوتبال در مدرسه کشف استعداد شد سپس به آکادمی چا بوم کون دعوت شد اما مصدومیت در مقطع راهنمایی مانع ادامه فعالیت اش شد. در سال دوم دبیرستان بعنوان یک مدل نیمه وقت شروع بکار کرد و توانست روزانه به درآمد ۴۳ دلاری برسد. همزمان با تست های مختلف در دفاتر بازیگری توانست در سال ۲۰۰۶ وقتی ۱۶ ساله بود نقش کوتاهی را در فیلمی بنام Sharp بدست آورد و جلوی دوربین برود.

در سانحه رانندگی سال ۲۰۰۶ چندین ماه خانه نشین شد تا اینکه یکسال بعد به عرصه بازیگری بازگشت و سال ۲۰۰۹ با سریال پسران فراتر از گل به شهرت رسید. لی با این سریال چندین جایزه گرفت و با پخش این سریال در آسیا و ایران نیز معروف شد. لی مین یک کمپانی سرگرمی و هنری بنام MYM Entertainment دارد که تنها خواهرش خانوم Lee Young Jung مدیرعامل این شرکت می باشد. لی مین هو هنوز ازدواج نکرده است اما در سال ۲۰۱۵ با بائه سوزی خواننده و بازیگر کره ای وارد رابطه عاشقانه ای شد اما این زندگی دو سال بعد به طلاق ختم شد. او در سال ۲۰۱۸ به خدمت سربازی اعزام شد اما بخاطر سابقه تصادف بعنوان افسر خدمات اجتماعی در پلیس گانگنام خدمت خود را به پایان رساند.

آقای بازیگر در سال ۲۰۱۳ وقتی ۲۶ سال بود با انتشار آلبوم «همه چیز» وارد عرصه خوانندگی شد او سال ۲۰۱۴ هم آلبوم دوم خود بنام «برای تو» را عرضه کرد. او سپس دو آهنگ دیگر منتشر داد که ترانه سرایی آنرا نیز برعهده داشت.

در بین بازیکنان فوتبال هم به شدت طرفدار کریستیانو رونالدو هستم ، اگر فوتبالم را ادامه می دادم شاید الان مثل او بودم.

حالا که زندگینامه لی مینهو را خواندید، در این بخش به برخی از جوایز و افتخارات این هنرپیشه در سال‌های مختلف می‌پردازیم.

به جوایز این بازیگر پراستعداد می پردازیم:

۲۰۱۱

مراسم دراما کره (Korea Drama Awards):

  • بهترین بازیگر مرد
  • بهترین ستاره هالیو

مراسم SBS دراما (SBS Drama Awards):

  • بهترین بازیگر مرد (سریال)
  • ده ستاره برتر

۲۰۱۲

مراسم SBS دراما (SBS Drama Awards):

  • بهترین بازیگر مرد (مینی سریال)
  • ده ستاره برتر

۲۰۱۳

مراسم SBS دراما (SBS Drama Awards):

  • بهترین بازیگر مرد (دراما)
  • محبوبیت
  • ده ستاره برتر
  • بهترین زوج هم بازی (به همراه پارک شین هه)
  • بهترین استایل

۲۰۱۵

مراسم بکسانگ آرت (Baeksang Arts Awards):

  • معروف‌ترین بازیگر مرد (فیلم)
  • ستاره سال

مراسم SBS دراما (SBS Drama Awards):

  • بهترین بازیگر مرد (دراما فانتزی)
  • بهترین زوج هم بازی (به همراه جون جی-هیون)
  • ده ستاره برتر

شایعه توهین به ایرانی ها

لی مین هو در یک لایو اینستاگرامی بعد از خواندن کامنت یک دختر ایرانی که به زبان کره ای به وی نوشته بود شما در ایران طرفداران دختر زیادی دارید گفت:

من تصور می کردم دختران ایرانی آنقدر تو محدودیت هستند که اصلا نمی توانند فیلم های کشورهای دیگر را ببینند این نشان می دهد رسانه ها در مورد کشور ایران دروغ می گویند.

برای من باعث افتخاره که مردم ایران به هنرمندان و بازیگران کره ای علاقمند هستند …

لی مین هو سفیر افتخاری کمیسیون مبارزه با مالاریا در یونیسف،  سفیر روابط عمومی کره جنوبی و سفیر کمپین گردشگری کره ای ها در آمریکا می باشد. این بازیگر در سال ۲۰۱۷ عنوان محبوب ترین بازیگری کره را بدست آورد و مجله هالیوود نیز به او لقب سوپر استار نو ظهور کره ای را داد. ایشان سپس بخاطر میزان طرفداران خود در شبکه های اجتماعی به پادشاه رسانه ها اجتماعی مشهور شد. غذای مور علاقه اش چیلی با گوشت گاو است ، روزنامه خواندن و درس ریاضی را دوست دارد و طرفدار فیلم های بازیگرانی چون سول کیونگ گو و کیم سو رو بود.

لی مین هو در مورد فراغت می گوید: سعی میکنم در اوقات فراغت فقط بخوابم ، وقتی کار نمی کنم به ملاقات دوستانم می روم یا زمانم را با خانواده می گذرانم. فیلم می بینم چون بازی سونگ هیو کیو را دوست دارم او زیبا و باکلاس است و دارای کاریزما می باشد و در بازیگری هم مهارت عالی دارد که می توانم چیزهای زیادی از او یاد بگیرم.

در حال حاضر خالص دارایی این بازیگر ۱۲ میلیون دلار تخمین زده می شود. مجرد است و روز به روز شهرتش بیشتر میشود. جدیدترین فیلمی که او درآن نقش دارد سریال جدید پاچینکو (Pachinko) نام دارد که هنوز تاریخ پخش آن مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید