تفاوت تشک سوپر کلاس هارد و سافت

تشک سوپر کلاس یکی از پر فروش ترین مدل های شرکت خوشخواب می باشد که در دسته بندی تشک های طبی فنری قرار دارد. تشک سوپر کلاس خوشخواب مدل هارد و سافت دارای ساختارهایی مشابه می باشند ولی در ساختار تشک سوپر کلاس هارد از نوعی اسفنج پر تراکم به نام ریباند استفاده شده است که سبب می شود حالت فنری تشک تا حد خیلی زیادی کاهش یابد و تشک بیشتر حالت طبی داشته باشد. فنرهای به کار رفته در تشک سوپر کلاس از نوع پاکتی می باشد که از جدید ترین نسل فنر بندی در تشک ها محسوب می شود.

یکی از پر سفارش ترین تشک های خوشخواب سوپرکلاس است و معمولا مابین مدل سافت و هارد , سوپر کلاس سافت دارای طرفدار بیشتری است . سوپر کلاس سافت به دلیل ساختار سفت و سخت تر مخاطب خاص تری دارد و معمولا افرادی از این مدل سوپر کلاس استفاده می کنند که یا به جای سفت عادت دارند و یا مشکل خاصی دارند و نمی توانند از تشک متعادل و یا با حالت فنری زیاد استفاده نمایند. یکی دیگر از دلایل استفاده از سوپر کلاس هارد خوشخواب می تواند وزن زیاد فرد باشد که مجبور به انتخاب تشکی با مقاومت بسیار بالا باشد. معمولا افرادی که دارای وزن بالای ۱۲۰ کیلوگرم هستند وقتی بروی تشکی مانند سوپرکلاس هارد خوشخواب دراز می کشند حالتی متعادل را حس می کنند.

تشک سوپر کلاس خوشخواب در سایزهای مختلف یکنفره و دونفره قابل سفارش می باشد و حتما قبل از خرید باید فضای داخلی تخت خواب یعنی قسمتی که تشک داخل آن قرار می گیرد را به درستی اندازه گیری نمایید تا در انتخاب و خرید خود به مشکل بر نخورید. در دیواره تشک سوپر کلاس خوشخواب از فیلتر های هوایی استفاده شده است که باعث می شود هوای داخل تشک در گردش باشد تا از ایجاد رطوبت جلوگیری شود همچنین در دیواره این تشک از اسفنج با تراکم بالا استفاده شده است تا از دیواره تشک در برابر فشارهایی ناشی از نشستن تا حد خیلی زیادی جلوگیری کند.

پارچه رویه یه کار رفته بروی تشک سوپر کلاس خوشخواب از نوع ژاکارد پنبه ای است که معمولا دارای نقش و نگارهای بسیار زیبایی است و دارای ارتفاع حدود ۲۶ سانتی متر یعنی ارتفاعی استاندارد در بین تشک های طبی فنری محسوب می شود. یک نکته بسیار مهمی که وجود دارد و ممکن است برای بعضی از افراد مهم باشد شکل و رنگ پارچه به کار رفته در تشک های خوشخواب است که هر ماه در خط تولید کارخانه عوض می شود و معمولا چون بروی تشک ملحفه و روتختی کشیده می شود نباید مورد توجه قرار گیرد.

تشک سوپرکلاس سافت به دلیل ساختاری متعادل دارای درجه نرمی و سفتی حدود ۳.۵ الی ۴ ( ۱ نرم ترین حالت و ۷ سفت ترین حالت است ) می باشد و معمولا افرادی در رده وزنی ۷۰-۱۰۰ کیلوگرم وقتی بروی این تشک دراز می کشند حالتی نه خیلی سفت و نه خیلی نرم حس می کنند ولی اگر فردی با وزن بالای ۱۲۰ کیلوگرم بروی این تشک دراز بکشد حالی نسبتا نرم حس می کند. اگر فردی با وزن ۷۰-۱۰۰ کیلوگرم بروی تشک سوپرکلاس هارد دراز بکشد معمولا حسی مانند یک تشک طبی نسبتا سفت را حس خواهد کرد و حتما در هنگام خرید غیر حضوری به این نکته ها توجه داشته باشید تا در خرید شما مشکلی ایجاد نشود.

در انتهای مطلب اگر تشک طبی فنری و فنر پاکتی در نظر دارید تشک سوپرکلاس هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کارایی می تواند گزینه بسیار مناسبی در بین تشک های خوشخواب باشد. اگر تخت خواب شما دارای سایزی غیر استاندارد می باشد حتما باید قبل از خرید با مشاوران مربوطه در این خصوص مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید