سریال یاغی و عوامل این سریال نمایش خانگی

پس از سریالِ «سیاوش» که در بخشی از سریال به زندگی اراذل و اوباش می‌پرداخت و در برقراری پیوند میان داستان اصلی با این خط داستانی فرعی ناتوان عمل می‌کرد، حالا در سریال «یاغی» این افراد در کانون توجه قرار دارند و کلیت سریال بر اساس زندگی آنها شکل می‌گیرد. «یاغی» دوربینش را به دل خانه و زندگی آدم‌هایی می‌بَرد که کمتر تصوری از جزئیات زندگی آنها داریم. تصور ما از آنها یا بهتر بگویم آنچه از آنها در رسانه‌ها دیده‌ایم، محدود به بخشی از زندگی آنهاست که با شرارت و خلاف همراه است. اما «یاغی» دل به دغدغه‌های آدم‌هایی می‌سپارد که نه می‌توان دوست‌شان داشت و نه می‌توان نادیده‌شان گرفت.

اگر لات‌های این فیلم‌ها از پسِ دزدی و دعوا و قمار و بدمستی به دنبال مرام و معرفت و دوستی و جوانمردی بودند، دنیایِ اراذل و اوباش امروزی خالی از این مفاهیم است. آدم‌های بی‌اصول، مُفت‌بَر، نامرد و شیادی که  به خودشان، خانواده و رفیق‌شان هم رحم نمی‌کنند چه برسد به دیگران. از این‌رو، با آدم‌هایی متفاوت رو‌به‌رو هستیم که داستان زندگی‌شان شاید برای بسیاری خوشایند نباشد اما به همین سادگی هم نمی‌شود وجود آنها را کتمان کرد و با برچسب «فیلم‌فارسی» قال قضیه را کند.

سینمای ایران چند سالی‌ است تلاش کرده آدم‌هایی از این دست، رفتارها، شکل زندگی، دغدغه‌ها و آرزوهایشان را در دل داستان‌هایی با میزان خشونت بالا به تصویر بکشد. فیلم‌هایی نظیر «مغزهای کوچک زنگ زده»، «شنای پروانه»، «صحنه‌زنی»، «علف‌زار» و… کوشیده‌اند با محوریت قرار دادن زندگی اراذل و اوباش به بخشی تاریک از زندگی در ایران امروز نور بتابانند. اینکه این آثار تا چه میزان در این کار موفق بوده‌اند یا تا چه اندازه در بازنمایی چنین شرایطی محق هستند، مسئله‌ی مهمی ا‌ست که باید مورد بررسی قرار گیرد اما نکته‌ی مهم تفاوت زندگی و مَنش اراذل و اوباش این فیلم‌ها با لات‌هایی‌ است که در فیلم‌فارسی‌ها دیده‌ایم.

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی با حضور ستاره های معروف سینما از شبکه نمایش خانگی در حال پخش می باشد.

چهره های مطرح سینما این بار در اثر جدید کارگردان جوان محمد کارت که کارنامه درخشانی در عرصه فیلم سازی دارد حضور دارند و در سریال یاغی وی هنرنمایی کرده اند.

یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی قرار است با طی مراحل فنی، سال ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شود. در این سریال جذاب و باکیفیت، تعدادی از بازیگران چهره و سرشناس سینما و تئاتر به ایفای نقش پرداخته‌اند که باید به تماشای آن بنشینید..

این سریال محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی است. بازیگر نقش اول سریال پارسا پیروز فر است که مدت هاست به دلیلی نامعلوم تصمیم گرفته که کمتر جلوی دوربین برود اما محمد کارت توانسته پیروزفر را قانع نماید که در سریال خود به ایفای نقش بپردازد. شاید اما در سریال یاغی پیروزفر تنها ستاره این سریال نیست و طناز طباطبایی هم مانند پیروز فر کم کار تر از همیشه اینبار در این سریال ایفای نقش کرده اند. آخرین سریالی که طباطبایی در شبکه نمایش خانگی در آن جلوی دوربین رفته است شاهگوش بود؛ اما پس از چند سال حال، دوباره به عرصه نمایش خانگی بازگشته است.

داستان این سریال در قالب ۲۰ قسمت است که هر پنجشنبه ساعت ۸ صبح منتشر می‌شود. هر قسمت ازسریال یاغی به اندازه یک فیلم سینمایی بلند تایم دارد و تماشاگر باید یک ساعت و ۳۵ دقیقه برای دیدن آن وقت بگذارد.

قسمت اول «یاغی» به معرفیِ جاوید (علی شادمان) اختصاص دارد. جوان بی‌هویتی که بار سنگین حرام‌زادگی را به دوش می‌کشد و با وجود استعدادی که در کُشتی دارد، زیر دست اِسی قلک(با بازیِ امیر جعفری) تبدیل به دزدی خرده‌پا شده است. پایلوت سریال، مسئله‌ی اصلی «یاغی» را برای بیننده روشن می‌کند؛  بی‌هویت بودن. هویت انسان‌ها در ظاهر به نامی ا‌ست که در شناسنامه دارند اما هویت تنها زمانی معنای واقعی خود را نشان می‌دهد که در پیوندی ناگسستنی میان نام و نشان و جایگاه اجتماعی تفسیر شود. آدم‌های «یاغی» در آتش دیده نشدن و هیچ انگاشته شدن می‌سوزند. سَرکش‌اند چون نام و نشانی ندارد و تن به هر خلافی می‌دهند چون جایگاهی در اجتماع پیرامونشان پیدا نکرده‌اند. به بیان دیگر، آنها برای بسیاری اصلاً وجود ندارند تا وقتی با شرارت‌شان کاری می‌کنند تبدیل به سوژه‌ای خبری شوند.

«یاغی» به مرور مسئله‌ی هویت را از شخصیت اصلی به تمامی شخصیت‌ها تسری می‌دهد. چه اِسی قلک که می‌خواهد پیمانکار ضایعات منطقه‌ی یک باشد، چه بهمن با بازی پارسا پیروزفر که می‌خواهد به‌جای قاچاقچی هروئین، به‌عنوان رئیس شهربازی یا باشگاه کشتی به‌جا آورده شود. نکته اینجاست که اِسی و بهمن می‌توانند آینده‌های احتمالی جاوید باشند اگر او در همان مسیری گام بردارد که در قسمت اول دیده‌ایم. اما جاوید می‌خواهد خودش را از موقعیتی که به اجبار در آن قرار گرفته نجات دهد.

داستان این سریال در قالب ۲۰ قسمت است که هر پنجشنبه ساعت ۸ صبح منتشر می‌شود. هر قسمت از سریال یاغی به اندازه یک فیلم سینمایی بلند تایم دارد و تماشاگر باید یک ساعت و ۳۵ دقیقه برای دیدن آن وقت بگذارد.

درباره لیست اسامی بازیگران سریال اینکه  پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی و  علی شادمان سه بازیگری هستند که حضورشان در این سریال در نقش و کاراکتر اصلی بسیار تاثر گذار است و بازی امیر جعفری و مه لقا باقری و عباس جمشیدی فر و مهدب حسینی نیا نیز حتما باعث تحسین بینندگان خواهد شد. گفتنی است که نگارش فیلمنامۀ این سریال توسط پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت طی یک سال گذشته انجام شده‌ و مدتی ست به اتمام رسیده و بطور انحصاری از پلتفرم فیلیمو پخش خواهد شد. این تیم تجربۀ نگارش فیلمنامۀ «فیلم سینمایی شنای پروانه» را نیز با یکدیگر در کارنامۀ خود دارد.

پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی و آبان عسکری، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیرضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، هادی دیباجی، (با معرفی) الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسن‌لو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری‌پور، سعید شریف، عباس ایمانی، علی محمد حسام‌فر، پگاه سعیدی، لادن ژاو‌ه‌وند‌، هوشنگ قوانلو، صفر محمدی، امیر مقیمی، مائده تقوایی، مهرداد خانی، نیلوفر شه فری و سایر افراد می باشند.

بیوگرافی محمد کارت کارگردان سریال یاغی :

محمد کارت (زاده ۱۵ فروردین ۱۳۶۵ در شیراز) کارگردان ایرانی است. شروع فعالیت هنری محمد کارت در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر از سال ۱۳۷۹ بوده و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای نمایشی، لیسانس کارگردانی سینما و عضو پیوسته خانه سینمای ایران است

آخرین جوایز جشنواره وی کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی برای فیلم سینمایی شنای پروانه و برنده سیمرغ بلورین برای فیلم داستانی بچه‌خور و … می باشد.

محمد کارت همسر آبان عسگری بازیگر شنای پروانه است که به تازگی در فیلم همسرش بازی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید