طراحی حمام و دستشویی

چند قدم وجود دارد تا به سرویس بهداشتی و حمام لاکچری برسیم. دست از کاشی بردارید، این کاشی های هستند که با درزهایی که در بین آنها وجود دارد اولا عامل تمامی میکروب در سرویس بهداشتی است و بعد هم چرا به ظاهر یک تیکه نمی رسید. نمایی کاملا سنگ، یا استفاده از میکروسمنت بدون درز در سرویس بهداشتی. کاشی هر سبک و سیاقی هم باشد برای سرویس بهداشتی مناسب نیست و عمر خود را در صنعت دکوراسیون داخلی کرده است. بهتر است به سراغ متریال های لاکچری بروید. استفاده از خود سنگ مرمر طبیعی یکی از بهترین گزینه ها است، کف و دیوار را با سنگ طبیعی کاملا یک دست کنید و امروزه هم این سنگ های به نحوی زیباتر شده اند که حتی خط های طراحی روی دیوار و سقف در یک راه موازی است و بی حد عمق فضای حمام و یا سرویس بهداشتی را وسعت خواهند بخشید. در این میان طراحان هم هستند تا با قوه تخیل خود و حتما متریال های موجود در کشورمان که قطعا ما هم تکسچرهای این متد را در اختیار هر معماری قرار میدهیم، تا نقش قلم بزند بر خاطره داشتن یک سرویس بهداشتی لاکچری. 

چنانچه متراژ حمام منزل کم است مطمئناً استفاده از آن با سختی‌های فراوانی همراه است. همچنین طراحی دکوراسیون حمام و دکوراسیون سرویس بهداشتی ( سرویس دستشویی ) نیز انعطاف پذیر نیست. به‌عنوان مثال استفاده از وان حمام توصیه نمی‌شود. در این صورت بهترین گزینه پیش رو استفاده از کابین دوش است.  همچنین افزایش متراژ حمام و سرویس بهداشتی ( سرویس دستشویی ) مستلزم اصلاح نقشه معماری و دیوارچینی مجدد است. به بیان دیگر افزایش متراژ حمام و سرویس بهداشتی ( سرویس دستشویی ) نیاز به بازسازی ساختمان دارد. طراحی دکوراسیون حمام و دکوراسیون سرویس بهداشتی ( سرویس دستشویی ) همیشه با محدودیت‌های خاصی همراه است.

هرگونه تغییر در جانمایی وان حمام ، کابین دوش و یا سنگ سرویس بهداشتی منجر به تغییرات در لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب و نیاز به عایقکاری مجدد کف و دیواره ها خواهد شد. همچنین در برخی از منازل دسترسی به لوله کش فاضلاب فقط از طریق سقف سرویس بهداشتی طبقه پایین‌تر امکان پذیر است. البته در صورت وجود چنین محدودیت‌هایی روش‌های جایگزین از طریق مشاوره با مهندسین مجرب به کارفرما توصیه خواهد شد تا طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی ( سرویس دستشویی ) مطابق با نظر کارفرما ساخته شود. همچنین برای دیوار حمام میتوان از انواع کاشی حمام به صورت چسبی یا دوغابی استفاده کرد. ابتدایی‌ترین موضوعی که طراحی دکوراسیون حمام باید به آن توجه کرد انتخاب بین وان حمام یا کابین دوش است. البته در صورتی که متراژ حمام زیاد باشد می‌توان از هر دو در دکوراسیون حمام بهره برد. وان حمام در دو نوع اصلی وان حمام پیش ساخته ( معمولاً از فایبرگلاس یا پلاستیکی ) و وان حمام ساخته شده در محل طبقه بندی می‌شود. قاعدتاً با پیشرفت تکنولوژی صنعت ساختمان وان حمام پیش ساخته گزینه بهتری برای استفاده در دکوراسیون حمام است.

 وان حمام نسبت به دوش فضای بیشتری اشغال می کند، بنابراین پیشنهاد می شود در حمام های کوچک از دوش به جای وان استفاده شود. دوش برای بزرگسالان و میهمانان بسیار مناسب است اما اگر دارای فرزند هستید می توانید از وان هایی با عرض و ارتفاع کم استفاده نمائید. استفاده از این وان ها فضای حمام را بزرگ تر نشان می دهند. در اولین نگاه به این حمام مینیمال ، این فضا هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اما جاحوله ای چوبی، و حتی قبل از آن دوش ایستاده، یک رادیاتور سفید و یک جاصابونی و لوسیون خودنمایی می کنند . حمام های مینیمال جدید سزاوار نورپردازی های زیبا هستند . در این نمونه یک بازوی تاشو ، نور لامپ را به سمت وان منعکس می کند . با اضافه کردن المان های طبیعی به یک حمام لوکس مینیمال می توانیم حس یک فضای طبیعی را نیز ایجاد کنیم. به عنوان مثال استفاده از گیاهان طبیعی در حمام می تواند حس خوب و فوق العاده ای را به شما القا نماید. اگر بهینه سازی فضا اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد از سینک روشویی کوچک با لبه های ظریف در حمام خود استفاده نمائید. سینک های سرامیکی بهترین گزینه می باشند.

کابین دوش نیز به دو دسته اصل کابین دوش پیش ساخته و پارتیشن کابین دوش ( ساخت در محل ) تقسیم بندی می‌شود. کابین دوش پیش ساخته معمولاً از جنس فایبرگلاس با فریم آلومینیومی یا بدون فریم ( فریم لس ) است. اولین نکته در انتخاب کابین دوش، انتخاب مدل کابین دوش می‌باشد. مدل‌های کابین دوش عبارت‌اند از کابین دوش گوشه، کابین دوش گرد و درب شیشه‌ای. کابین دوش می‌تواند بر روی زیر دوشی، وان حمام ، سکو و حتی کف حمام نصب شود. نکته بعدی در انتخاب کابین دوش نحوه بازشو درب آن است. اصولاً دو مدل درب برای کابین دوش ها وجود دارد که یکی درب کشویی و دیگری درب لولایی یا بازشو است. درب‌های کشویی معمولاً برای حمام‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند و درب‌های لولایی برای حمام های بزرگ‌تر که هیچ وسیله‌ای در جلوی کابین مانع باز و بسته شدن درب لولایی نشود به کار می‌رود. بعد از انتخاب کابین، نوبت اندازه گیری کابین است. توصیه می‌شود که برای فضای کوچک‌تر از ۷۰ در ۷۰ سانتی متر طول ، از کابین دوش استفاده نکنید.

سنگ توالت ایرانی به دو دسته اصلی طبی و معمولی تقسیم بندی می‌شود. در سنگ توالت طبی محل قرارگیری پا اندکی زاویه دار است و همین عامل منجر به کاهش فشار به ستون فقرات می‌گردد. سنگ توالت فرنگی بر اساس نوع سیستم تخلیه فاضلاب آن به دو دسته اصلی تخلیه از کف و تخلیه به دیوار تقسیم بندی می‌گردد. همچنین مشخصات اضافی دیگری مانند پاشش رینگی آب و تخلیه سریع ( شوتی ) بر قیمت آن تأثیرگذار است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی ( سرویس دستشویی ) باید لحاظ کرد جهت سنگ توالت می‌باشد. با توجه به مسائل شرعی سرویس بهداشتی چنانچه راستای سنگ توالت در راستای قبله باشد استفاده از توالت همراه با اشکال شرعی است. بنابراین همواره سنگ توالت باید عمود بر راستای قبله و یا با زاویه انحراف نسبت به راستای قبله باشد.  همچنین شیر آلات مربوط به شستشوی توالت ایرانی و فرنگی ( شیر مخلوط ) باید در سمت راست سنگ توالت قرار بگیرد. به نحویکه هنگام شستشو شیلنگ شیر مخلوط در دست راست شخص قرار بگیرد.

برای اینکه سرویس بهداشتی لاکچری در محیط خود داشته باشید از رنگ های روشن غافل نشوید به خصوص اینکه ذهن با این رنگ ها راحت تر تداعی میکند تا استفاده کردن از سنگ های تیره که برای این قسمتی که هیچ نورخورشیدی وجود ندارد محیط مناسبی را رغم نمی زند، از سوی دیگر سعی کنید از شیرالات شیک بهره مند شوید، چه در بحث حمام چه سرویس بهداشتی و فرنگی. شیرالاتی که با رنگ طلایی یا کروم باشد. پیشنهاد میکنیم از شیرالات ست در بخشهای سرویس بهره گیری کنید و فضا را به چند بخش تقسیم نکنید. از سمت دیگر اینه هایی را در اختیار شما قرار میدهیم که هم به صورت یک دست و یا به صورت نامنظم روی دیوار کار شده است تا زیبایی را بالاتر ببرد از جهت دیگر به سقف سرویس بهداشتی لاکچری میرویم. یک منظره ای از کشسان درجه یک با پارچه المانی را برای شما فراهم میکنیم. وجود دکوراسیون داخلی با پارچه کشسان رنگ و بویی عالی خواهد گرفت

استفاده کردن از نمای چوب در سرویس بهداشتی هم سبک دیگری است که به جمله چگونه سرویس  بهداشتی را زیباتر کنیم عیار خواهد بخشید. البته سبک های دیوارپوش سنگی هم به کمک آمده است تا این زیبایی را بیش از پیش ارج بدهد. ما هم در صنعت دکوراسیون داخلی از طبیعیت سنگ های متمایل به تیره همراه با چوب استفاده خواهیم کرد تا زیبایی سرویس را دو و چند برابر کنیم. در این میان از نورپردازی زیبا در بستر پروژه غافل نشوید، حتما باید در کنار متریال هایی که در تمامی بخشهای یک سرویس استفاده کنید از متریال دیگری همچون نورپردازی خورشیدی، یخی، تم نور کم رنگ به پر رنگ نیز بهره مند شوید، تیم نورپردازی تیم ما با در اختیار داشتن دنیایی از نورها همراه با ریموت کنترل برای شما این فضا را ترسیم خواهند کند. منابعی نوری که در اختیار شما قرار میدهیم در کنار میز ارایش سرویس بهداشتی همراه با اویزهایی از نور و در نهایت هم نورپردازی بالای میز روشویی یا وان و قسمتهای دیگر را مد نظر باشد با هماهنگی شما و طراح مجموعه این کار انجام خواهد شد.

برای زیبا سازی حمام و دستشویی در واقع شما متریالهای شیک برای سرویس بهداشتی را در چند شرکتی که تخصصی به زیبایی و دکوراسیون می پردازند و با داشتن معماران درجه یک در کشور فعالیت دارند می توانید تهیه کنید و مابقی محصولات به جهت گران بودن و لوکس بودن عمدتا شرکتهای رنج متوسط قادر به اجرای کار نیستند یا اینکه این متریال را نمی توانند وارد کنند، خوشبختانه جمله چه طور حمام خود را زیباتر کنیم را به خوبی برای شما شرح داده ایم. همیشه به این فضا که یکی از کوچترین فضای در منزل شما است به چشم یک دکوراسیون زیبا نگاه کنید. روزانه حداقل چند باری تردد در این بخش است بنابراین هر چقدر که این فضا زیباتر باشد دکوراسیون منزل شیک تر خواهد بود. توجه به این مهم داشته باشید که رنگ هایی در این قسمت به کار ببرید که بیشتر نماد ارامش بخش داشتن به محیط بدهد و تم دیگری نداشته باشد. 

نکته ی طلایی اشاره کنیم بعد به سراغ یک سرویس لوکس برویم، یک قانونی ما در معماری داریم که میگیم حتما وان حمام یا دوش باید در گوشه یا کنجی از حمام قرار گرفته باشد یا در منازلی که سقف شیروانی دارند در بلندترین بخش دیوار قرار گرفته شود. حالا شما قرار است که المان های مختلفی در منزل و حمام بهره مند شوید، اولا جای گذای وان حمام یا دوش مهم است، اینکه اتاق دوش را ما در کدام فضا قرار دهیم و اینکه چه میزانی به تکنسین ما اجازه میدهد تا کار  را جلو ببریم. بخش دیگری را شما می توانید تخصصی به نوع چیدمان سنگ روی دیوار به پردازید، مثلا از تنوع رنگ محصولات ما برای ایجاد یک فضای بکر استفاده کنید یا اینکه از میکروسمنت های ما به عنوان پوشش دهنده دیوار و کف استفاده کنید دوستانی که اعتقاد به تم کلاسیک در سرویس بهداشتی خود هستند و از سمت دیگر مایل اند یک دیوار و سطح یک دست داشته باشند نه هیچ گونه درزی بهتر است از میکروسمنت برای بهبود کار خود بهره بگیرند. به شکل های گوناگون میتوانیم به جمله چه طور حمام خود را زیباتر کنیم برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید