مراحل بازسازی خانه های قدیمی

در آرتیها با مراحل بازسازی خانه پیش می رویم. بازسازی خانه یکی از بهترین ترفندها برای افزایش زیبایی و کارایی خانه است که با این کار علاوه براینکه خانه به روزتر و پرکاربردتر می شود، استحکام آن هم افزایش می یابد به همین خاطر افراد بسیاری به جای تعویض خانه به سمت بازسازی آن می روند. بازسازی خانه به سراغ افرادی آمده است که از فضای اطراف خود خسته شده اند و به دلیل قیمت بالای خانه امکان جا به جایی برای آنها وجود ندارد؛ بازسازی خانه امری کم هزینه است که افراد در کمترین زمان ممکن می توانند به جدیدترین المان ها دست یابند.

بازسازی خانه های قدیمی یک کار اصولی و تخصصی است که نیازمند تجربه است زیرا اکثر خانه های قدیمی نیاز به تخریب دارند؛ پروسه تخریب و بازسازی باید با دقت کامل انجام شود زیرا اگر نکات و قوانین آن را ندانید خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. بازسازی خانه های قدیمی یک سری فنون و اصولی دارد که متخصصان این حوزه با دانشی که از آن دارند بهترین ترفند ها را به کار می گیرند تا علاوه بر اینکه تخریب به صورت کاملا اصولی انجام می شود، اجرای بازسازی نیز با توجه به متدها و المان های روز انجام می گیرد. تغییر معماری داخلی خانه از کارهای اساسی در بازسازی خانه است، در این امر ممکن است تخریب دیوار صورت گیرد. فراموش نکنید که شما با بازسازی خانه قدیمی خود علاوه بر اینکه هزینه کمی را پرداخت می کند و به زیباسازی آن کمک ویژه ای میکنید، ارزش ملک را هم چندین برابر افزایش می دهید؛ بازسازی خانه به طور چشمگیری قیمت خانه را بالا می برد.

برای کاهش هزینه بازسازی خانه های قدیمی و حتی کلنگی می توانید ترفند هایی را به کار بگیرید که این عملیات باید توسط پیمانکاران و مهندسان ساختمان انجام بگیرد.

برای بازسازی کف می توانید به جای کفپوش پارکت از سرامیک استفاده کنید زیرا قیمت سرامیک از پارکت کمتر است و دوام بسیار بالایی دارد به طوری که سالها از آن می توانید استفاده کنید.

برای بازسازی دیوارها به جای اینکه به سراغ خرید کاغذ دیواری گران قیمت بروید فقط کافی است آن را نقاشی کنید، زیرا رنگ کردن دیوار هزینه خیلی کمی را در بر می گیرد و فضا را هم بزرگتر نشان می دهد.

برای بازسازی آشپزخانه نیز می توانید به جای تعویض کابینت ها در صورت سالم بودن بدنه آن، فقط درب کابینت را عوض کنید و یا رنگ بزنید؛ با این کار به نوسازی کابینت کمک ویژه ای کردید. اینها بخشی از کارهایی بود که به شما در کاهش هزینه ها کمک می کند.

خانه های فرسوده و کلنگی وقتی ارزش بازسازی دارند که زیربنای خانه محکم باشد و استحکام بالایی داشته باشد تا بتوانید با خیالی آسوده اقدام به تخریب و بازسازی خانه کنید.

بازسازی خانه های فرسوده و همان خانه های کلنگی علاوه بر اینکه موجب افزایش استحکام خانه می شود، ارزش خانه را نیز بالا می برد؛ خیلی از افرادی که قصد فروش خانه را دارند این ترفند را برای بالا بردن قیمت به کار می گیرند.

برای بازسازی ساختمان فرسوده و قدیمی از مشاوران و پیمانکاران مجرب این حوزه راهنمایی بگیرید و از آنها برای بازدید از خانه کمک بگیرید زیرا همانطور که گفتیم ممکن است نتوان خانه را بازسازی کرد و بهتر باشد برای پیشگیری از خطرات احتمالی تخلیه کامل صورت گیرد.

بازسازی خانه های کوچک :

هدف از بازسازی خانه های کوچک استفاده از حداقل امکانات برای حداکثر استفاده است به طوری که حتی جاهای کم کاربرد و ناکارآمد به بالاترین کارایی برسند و در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد.

در بازسازی خانه های کوچک باید به نورپردازی آن اهمیت دهید برای مثال اگر قرار است سقف خانه را از نوع کناف انتخاب کنید نورپردازی فوق العاده زیبایی را در خانه تعبیه می کنید؛ لامپ های بادوام و پر نوری امروزه ساخته شده اند که بسیار مناسب خانه های کوچک می باشند.

اگر دیوار اضافی در خانه وجود دارد که فضا را کوچک کرده در صورت امکان اقدام به تخریب آن کنید و همچنین برای خرید کاغذ دیواری و یا رنگ کردن دیوار از رنگ های سفید و خنثی استفاده کنید.

کابینت ها بیشترین تاثیر را در بازسازی آشپزخانه کوچک دارند بنابراین سعی کنید از کابینت های سطح صاف و رنگ روشن استفاده کنید زیرا اینگونه از کابینت ها در بزرگ نشان دادن فضا کمک ویژه ای می کنند.

حتما در بازسازی دیوارها تعدادی شلف را بر روی آن نصب کنید زیرا هم زیبایی بی نظیری دارد و هم دیگر نیازی نیست که دکوری های خود را بر روی زمین یا روی میز بگذارید.

مهم ترین المان های بازسازی خانه :

سه المان در بازسازی خانه نقش کلیدی دارند و باید به آن توجه ویژه ای کنید زیرا موجب افزایش بها و زیبایی خانه می شوند؛ در ادامه به توضیح هر یک پرداخته ایم.

  1. بازسازی سقف خانه
  2. بازسازی دیوار خانه
  3. بازسازی کف خانه

۱- بازسازی سقف خانه :

تغییر نوع سقف و تعمیر آن از المان های اصلی در بازسازی خانه است زیرا هر چقدر که سقف زیباتر و مدرن تر باشد بیشتر به چشم می آید و اگر نورپردازی اصولی و با دانش کافی انجام شود خانه نیز روشن تر می شود.

با تغییر ساختار سقف و ایجاد طرحی نوین به همراه نورپردازی مدرن شما تغییر و تحولی جدید در دکوراسیون منزل ایجاد می کنید که باعث زیبایی و جلوه ای بی نظیر در خانه می شود؛ این سقف ها در انواع و طرح های مختلفی قابل اجرا هستند که در ادامه قصد داریم بهترین نوع سقف را که در کمترین زمان ممکن قابل اجرا هست معرفی می کنیم.

سقف کاذب از نوع پرطرفدارترین نوع سقف ها است که به صورت پیش ساخته و بعد از سقف اصلی اجرا می شود، پشت این سقف اتصالات و سیم کشی های ساختمان رد شده است؛ داخل این سقف ها نورپردازی انجام می شود که هم زیبایی بی نظیری دارد و هم باعث روشنایی هر چه بیشتر خانه می شود.

سقف کشسان یکی از بهترین و جدیدترین سقف ها به شمار می رود که طراحی و اجرای آن موجب زیبایی و ارزش خانه می شود به همین خاطر امروزه بسیاری از افراد هنگام بازسازی خانه به سمت این طراحی می روند تا از طریق سقف کشسان به کیفیت و درخشش سقف خانه بیفزایند و یک نورپردازی خاص و شیک برای آن در نظر بگیرند.

سقف کشسان یک نوع پارچه است که با حرارت دادن به آن می توانید سقف را به اندازه دلخواه درآورید. این نوع سقف در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار عرضه می شود که می توانید با توجه به سلیقه و رنگ دکوراسیون داخلی بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

نورپردازی در سقف کشسان بسیار جذاب و دیدنی است زیرا این نوع سقف موجب می شود تا نور به صورت پراکنده در محیط پخش شود و هیچ دیدی نداشته باشد زیرا تمامی اتصالات و سیم کشی در پشت پارچه انجام می شود؛ به همین خاطر فقط شما یک نور پراکنده و درخشان را می بینید.

۲- بازسازی دیوار خانه :

بعد از سقف خانه نوبت به دیوارها می رسد، برخی دیوار ها در معرض رطوبت قرار دارند، برخی دیگر سوراخ های فراوانی که سطح آنها ایجاد شده است، برخی دیگر مصالح آنها کیفیت سابق را ندارند و… در هنگام مواجه شده با این موارد دیوار نیاز به بازسازی دارد و این کار باید در کمترین زمان ممکن انجام شود.

در این مواقع باید دیوار را بتراشید و این کار را تا جایی ادامه می دهید که به سطح خشک برسید و سپس با استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت سطح دیوار را بپوشانید؛ و گچ بری و نقاشی را در صورت نیاز انجام دهید؛ اما برای زیباسازی دیوار پس از بازسازی ۲ راه در پیش دارید.

اولین راه که به عنوان راحت ترین و کم هزینه ترین راه ها شناخته می شود نقاشی دیوار است، شما می توانید برای نقاشی دیوار از رنگ های پلاستیک، روغنی و پتینه استفاده کنید که انتخاب آن به سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی منزل بستگی دارد.

پتینه یکی از محبوب ترین نوع رنگ ها برای دیوار پذیرایی خانه است که بسیار با دوام و زیبا است، این نوع رنگ ها به راحتی تمیز می شوند و پوشش خوبی بر روی دیوار ایجاد می کنند.

رنگ پلاستیک به راحتی خشک می شود، بوی خیلی کمی دارد، خیلی آسان تمیز می شود و… این نوع رنگ از قدیم الایام محبوب بوده است و مورد استفاده برای همه ی خانه هاست.

رنگ روغن به دو نوع کدر و براق تقسیم می شود و مناسب همه ی دیوار ها و سطوح است؛ این نوع رنگ ها کمی بوی نامطبوع دارند که باید پس از استفاده چند روزی خانه را ترک کنید.

دومین راه برای پوشش دیوار کاغذ دیواری است امروزه انواعی از کاغذ دیواری در بازار وجود دارد که افراد می توانند مطابق سبک دکوراسیون خانه بهترین آن را انتخاب کنند.

بازسازی کف خانه :

بازسازی کف خانه مهمترین و اساسی ترین کارها در بازسازی خانه است و باید از بهترین مصالح استفاده کنید تا استحکام آن بالا برود چرا که کف خانه و سالن در معرض رفت و آمد قرار دارد و باید استحکام بالایی داشته باشد و تمیز کردن آن آسان باشد.

کفپوش پارکت از چوب طبیعی و به صورت فشرده ساخته می شود این نوع کفپوش ها بسیار پر طرفدار هستند زیرا هم دوام بالایی دارند و هم موجب گرما بخشی خانه می شوند؛ برای استفاده از این نوع کفپوش ها از هرگونه نگرانی به دور هستید زیرا هیچ معایبی ندارند.

کفپوش سرامیک از سفال و رس ساخته می شود و از نوع کفپوش های اقتصادی است چرا که هزینه بسیار کمی را در بر می گیرد و مناسب همه ی خانه هاست؛ سرامیک به راحتی شست و شو می شود و دوام بسیار بالایی دارد بنابراین در استفاده از آن نگران استحکام کف نخواهید بود.

کفپوش های سنگی بسیار لاکچری و زیبا هستند اگر قیمت کفپوش برایتان مهم نیست حتما به سراغ اینگونه کفپوش ها بروید، انواعی از سنگ ها برای کفپوش در بازار موجود است که مطابق سلیقه بهترین نوع آن را انتخاب می کنید؛ کفپوش سنگ ماندگاری زیادی دارد.

دراین مقاله با مراحل بازسازی خانه همراه بودید. شما بااستفاده از تمام این مراحل می توانید خانه قدیمی خود را به خانه ایی دنج و شیک با متدی مدرن تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید