کاربرد دیوارپوش های سه بعدی


امروز در آرتیها به انواع و کاربرد دیوارپوش های سه بعدی می پردازیم. دیوارپوش سه بعدی امروزه در دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد می باشد، اگر شما هم به دنبال ایده ای جدید برای طراحی داخلی هستید می توانید از پنل های دیواری سه بعدی که از سری پنل های بافت دار و دکوراسیونی هستند در خانه و یا محل کارتان استفاده نمایید. این پنل ها به همراه الگو هایی حجاری شده بر روی سطح خود به فضا شور و هیجان می بخشند. دیواری که با پنل های دیواری سه بعدی دکور شده باشد تاثیری شگرف همراه با القای حسی معمارانه به فضا با حداقل هزینه را به وجود می آورد.

امروزه طراحان داخلی بر این باور هستند که یک فضا باید یک نقطه ی کانونی و مرکزی برای جلب توجه داشته باشد، بدین منظور، استفاده از دیوارپوش سه بعدی جهت پوشش دیوار یکی از راه های پیشنهادی است. این محصولات به طور گسترده در فضا های درونی مراکز تجاری و مسکونی کاربری دارند اما در صورتی که این پنل ها از پلیمر ضد آب ساخته شده باشند، می توانند قابل استفاده در فضا های بیرونی نیز باشند.

جنس انواع دیوارپوش سه بعدی

۱- پنل بتنی : پنل سه بعدی بتنی (Concrete Panels): پنل های بتنی سه بعدی به راحتی برش داده شده و نصب می شوند. این محصول راه کاری ساده به جهت خلق محیطی معاصر و ایجاد نمایی زیبا از بتن فراهم می کند. این دیوارپوش از پنل های کامپوزیت معدنی شکل گرفته است و دقیقا شبیه به بتن واقعی می باشد.

۲- پنل چوبی : پنل سه بعدی چوبی (Stack Panels-Wood Panels): نوعی از پنل های سه بعدی از جنس چوب طبیعی هستند. برش ها و طراحی های مدرن این محصول برای دکوراسیون داخلی و طراحی مبلمان بسیار مناسب می باشد. این دیوارپوش سه بعدی به دلیل استحکام، مقاومت، کارایی، ثبات ابعادی، مقاومت در برابر پوسیدگی و خواص آکوستیکی استثنایی بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است.

۳-پنل پلیمری : پنل سه بعدی پلیمری (Polymer Panels): این دیوارپوش سه بعدی برای نصب در فضا های درونی و بیرونی مناسب است. طرح های این محصول با الهام گرفتن از طبیعت و اشکال طبیعی و ارگانیک به وجود آمده اند. این پنل ها در معماری مدرن مشارکت دارند و ادراکات افراد از سطوح را افزایش می دهند.

۴- پنل چرمی : پنل سه بعدی چرمی (Leather Panels): دیوارپوش چرمی مفهوم جدیدی برای دکوراسیون داخلی هستند. این محصول از چرم PU که نوعی چرم مصنوعی است، یک لایه ی رویی ضد آب پلی اورتان، و لایه زیرین، سومین لایه، پلی اورتان که تاثیری سه بعدی ایجاد می کند تشکیل شده است. چرم PU در اصل در صنعت تولید کفش مورد استفاده بوده است که اخیرا در صنعت ساخت مبلمان و دیوارپوش سه بعدی نیز کاربرد دارد.

۵- پنل سرامیکی : پنل سه بعدی سرامیکی (۳D Ceramic  Panels): کاربرد سطوح سرامیکی سه بعدی در فضا هایی چون مراکز سلامتی، فضا های مهمانداری، خانه و فضا های کسب و کار بوده و این دیوارپوش سه بعدی راهکاری ایده ال برای به کار گیری در حمام، آشپزخانه، محیط های مرطوب و بسیاری فضا های دیگر می باشد.

۶- پنل پلاستر : پنل سه بعدی پلاستر(Plaster Panels) : این پنل مناسب برای فضا های تجاری و مسکونی است و تولید شده با مواد سازگار با محیط زیست می باشد.

۷- پنل چوب پنبه ای : پنل سه بعدی چوب پنبه ای (Cork Panel) : این دیوارپوش سه بعدی بیشتر به جهت نصب بر روی دیوار و کفپوش طرح چوب طراحی شده است و همانند آفتاب پرست قابلیت تطبیق با محیط را دارد.

مزایای پنل های سه بعدی عبارتند از :

  • قابلیت شست و شو
  • ضد رطوبت بودن
  • عایق صوتی ( آکوستیک )
  • امکان رنگ آمیزی و پتینه کاری روی دیوارپوش سه بعدی
  • سرعت بالا در نصب
  • سادگی در طرح ها و رنگ
  • امکان تغییر آسان در چینش پنل ها
  • وزن سبک و بسیار پایین
  • دارای فضا برای عبور سیم کشی و تاسیسات در پشت پنل

کاربرد دیوارپوش در منزل مسکونی

دیوارپوش سه بعدی برای منازل کاربرد ها و مزایای بسیاری دارد که یکی از این مزایا نصب سریع در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی می باشد. این پنل ها بدون نیاز به عملیات تخریب و بنایی در کم تر از چند ساعت امکان نصب شدن را دارد. از دیگر مزایای این پنل ها می توان به جایگزینی سریع بدون نیاز به تعویض زیر ساخت اشاره نمود.

تنوع در رنگ، مدل، ابعاد و اندازه ، قابلیت شست وشو و نظافت، قابلیت ترکیب با سایر پوشش های دکوراتیو مقاوم در برابر شوینده ها و پاک کننده ها و مقاوم در برابر رطوبت از دیگر مزایای این پنل ها می باشد.

کامپوتایل ها عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی می باشند و ضریب انتقال حرارت در آن ۰۴٫ وات بر متر مربع بر درجه کلوین است.

همچنین این دیوارپوش سه بعدی دارای وزنی سبک به اندازه ی هر متر مربع ۵ کیلو گرم است، اما خوب است بدانید که این پنل ها دارای مقاومت مکانیکی بالایی هستند که همین موضوع باعث شده است متریالی عالی و مناسب در هنگام وقوع زلزله باشند. طول عمر طولانی (حداقل بیست سال) این پنل ها در مقایسه با دیوار های گچی و کاغذ دیواری از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

مدل های مختلف پنل های سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی با تنوع بالا در طرح، با ابعاد بسیار دقیق پنل ها، وزن کم، قابلیت برش و رنگ آمیزی مکرر، ضد آب و ده ها ویژگی ممتاز دیگر بهترین گزینه جهت تزئین دیوار و سقف در فضا های مسکونی، اداری و تجاری می باشد. این دیوارپوش ها جزو جدید ترین و منحصر به فردترین متریال ساختمانی تولید شده می باشند. پنل های سه بعدی دارای سطحی کاملا برجسته بوده که برجستگی آن ها بین ۱ تا ۴ سانتی متر متناسب با طرح متغییر است.

۱- پنل سه بعدی الماس : این پنل دارای طرحی مدرن می باشد و از سری طرح های با برجستگی متوسط است. از پنل سه بعدی الماس می توان در فضای مسکونی، دیوار پشت تلویزیون، سالن نشیمن و پذیرایی، لابی و مشاعات ساختمان استفاده کرد.

۲- پنل سه بعدی برلیان : این طرح از جنس پلیمر بوده و یک طرح مدرن با برجستگی زیاد می باشد. از پنل سه بعدی برلیان می توان در فضای اداری، دیوار پشت منشی و کارمندان، کانتر پذیرش و اتاق مدیریت استفاده نمود.

۳- پنل سه بعدی چهار برگ : این دیوارپوش سه بعدی یک طرح کلاسیک با برجستگی های متوسط دارد. فضای تجاری، داخل ویترین، دیوارهای فروشگاه و مجتمع های تجاری، بخش پذیرش، جزو مواردی هستند که بیشترین استفاده از پنل سه بعدی چهار برگ در آن جا صورت می پذیرد.

متریال دیوارپوش های سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی دکوراتیو نسل جدید دیوارپوش ها است که جایگزین مناسبی برای پوستر دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری های پوشش کامپوزیتی سنگ نما, صفحات MDF و سایر دیوارپوش ها می باشد.

این محصول از دو متریال مختلف که شامل متریال HDC و متریال ULP است، تولید می گردد. گرید HDC آن به دلیل داشتن خواص منحصر به فرد، رنگ پذیر، عایق صوت، عایق گرما و سرما بوده و نوع ULP نیز با بهره گیری از تکنولوژی نانو دارای مزایای فراوانی بوده که شامل انعطاف پذیری، رنگ پذیری، قابلیت درزگیری، وزن سبک، عایق صوت و حرارت است.

مکان های مورد استفاده از دیوارپوش سه بعدی

نکات مهم در استفاده از دیوارپوش

میزان برجستگی رویه دیوارپوش سه‌ بعدی بر حسب نوع طرح آن متفاوت است.

این پنل‌ ها به دلیل داشتن پایه ارگانیک و گیاهی هیچ گونه آسیبی به طبیعت وارد نمی‌ کنند و در طبیعت تجزیه پذیر هستند.

چنانچه شما به دنبال محصولی به عنوان عایق صوتی و حرارتی هستید این پنل گزینه مناسبی است.

این پنل‌ ها با داشتن تنوع در رنگ و طرح می تواند نیاز هر نوع سلیقه‌ ای را تامین کند.

بعد از نصب پنل‌ سه‌ بعدی درز های میان آن ها با خمیر درزگیر مخصوص پوشانده می‌ شود.

شما می توانید این پنل را بر حسب نیازتان برش بزنید.

با نور پردازی مناسب بر روی این دیوارپوش سه بعدی می توانید جلوه آن را چند برابر کنید.

تنوع در رنگ، مدل، ابعاد و اندازه و همچنین جدید و مدرن بودن این متریال در ساخت غرفه های نمایشگاهی باعث شده است بسیاری از افراد و طراحان مجذوب آن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید