تخت خواب مناسب با اتاق خواب

آشنایی با انواع تخت خواب این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به دکور، امکانات و نیازهایتان تخت دلخواه و مناسبتان را پیدا کنید. بسیاری از افراد هنگام خرید تخت خواب جدید برای اتاق خوابشان نمی‌دانند که انواع و مدل‌های متنوعی از تخت خواب در بازار موجود است. برای مثال، امکانات و ویژگی هایی مانند اسپیکر توکار، تنظیم نرمی و راحتی تشک و فضای ذخیره سازی را می‌توان در مدل‌های مختلف تخت یافت. در ادامه انواع تخت خواب و نکات مهم قبل از خرید آنها را بررسی می‌کنیم تا برای خرید تخت خواب جدید به ساده‌ترین مدل‌ها اکتفا نکنید. از این راهنما برای انتخاب تخت خواب مناسب برای خانه و سبک زندگی خود استفاده کرده و نهایتا بهترین گزینه را خریداری کنید.

تخت خواب عثمانی یا جک دار ( باکس جکدار ) از جک‌های بالابر هیدرولیک گازی استفاده می‌کند. تشک تخت خواب جک دار به‌وسیله این جک‌ها بلند می‌شود تا از زیر تخت بتوانید به‌عنوان فضایی برای انبار استفاده کنید. این نوع تخت برای کسانی مناسب است که می‌خواهند اتاق خوابشان مرتب باشد و در عین حال به فضایی برای انبار و دسته‌بندی وسایل اضافی‌شان احتیاج دارند.  این نوع تخت یکی از بهترین ایده‌ها برای خانه‌های کوچک است که می‌توان از آن برای جا دادن رختخواب استفاده کرد. این نوع تخت دارای یک باکس زیر تشک است و می‌توان از آن برای قرارگیری هر نوع وسیله‌ای استفاده کرد. این مدل‌ها با اسکلت فلزی و چوبی در بازار موجود هستند و به دلیل زیبایی و قیمت مناسب رواج پیدا کرده‌اند. این نوع تخت در مقایسه با انواع تاشو آن که در طول روز غالبا مثل دیواری به نظر می‌رسند، ظاهر بهتری برای دکوراسیون اتاق خواب دارند. 

برای آن که بتوانید مناسب ترین خرید تخت خواب را داشته باشید بهتر است انواع تخت خواب ها را بشناسید. به این منظور می توانید با در نظر گرفتن عادتهای خوابتان که نکته مهمی است به راحتی تخت خواب مناسب تان را تهیه کنید.

همانطور که می دانید تخت خواب در دو نوع یک نفره و دو نفره در بازار وجود دارند. ناگفته نماند که این دو نوع تخت خواب اندازه های یکسانی نداشته و در اندازه های ممختلفی تولید می شوند.

تخت خواب‌های دونفره به‌صورت معمول از دو قسمت جدا شونده از هم تشکیل شده‌ است که به وسیله بست هایی مخصوص به یکدیگر متصل می باشد. در قسمت بدنه، پایه‌ها از جنس چوب ساخته شده و قسمت هایی که با زمین در ارتباط می‌باشد از مقاومت بیشتری برخوردار است. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد پایه‌های تخت خواب حداقل پانزده سانتی‌متر از زمین فاصله داشته تا امکان تغییر در اندازه و همچنین جابه‌جایی آن برای استفاده‌کننده فراهم ‌شود.

فضای موجود در زیر تخت خواب این امکان را به شما می‌دهد تا اقلامی که در اتاق بدون کاربرد هستند را نیز در زیر آن قرار دهید و به‌‌عنوان مثال بخشی برای نگهداری لباس‌های مازاد یا حتی وسایلی که نیاز به سامان‌دهی زیاد ندارند را می‌توانید درون آن قرار دهید. تخت خواب‌های دو نفره مورد پسند افراد بوده و دارای کارایی‌های بسیار بالایی می باشد و از نظر اشغال فضا در محیط کاملاً بهینه می باشد.  اگر به دنبال اتاق خواب لاکچری و رویایی هستید، این مدل از تخت خواب به نظر مناسب شما است؛ زیرا با طرح و نقش و چوب‌های کار شده آن زیبایی ویژه دارند هر چند که به علت ابعاد بزرگ مناسب اتاق خواب های بزرگ‌تر هستند. بعضی از تخت‌های طرح کلاسیک دارای لمسه هستند که زیبایی فضا را دو چندان می‌کند. 

این نوع تخت یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای منازل کوچک و کمجا است که تمامی مزایای یک تختخواب معمولی را دارد با این تفاوت که تاشو بودن و کم جا بودن آن، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود؛ به ویژه برای افرادی که با محدودیت فضای کافی مواجه هستند. تخت‌های دیواری به صورت افقی و عمودی قابل‌نصب هستند و برای تشک‌های دونفره و تک نفره فریم مخصوص دارند. 

یکی از کمجا ترین تخت خواب مدل دوطبقه می باشد. با خرید این نوع تخت، شما در آن واحد دارای دو یا سه تخت خواهید بود که به‌صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته‌اند. از آنجایی که این تخت‌ها بیشتر برای اتاق‌های کودک و نوجوان استفاده می‌شوند، باید به ایمنی آن‌ها توجه کرد. میله‌ها باید به هم محکم شده باشند و تخت بالایی دارای حفاظ باشد. 

تخت خواب های دو نفره را می توان در اندازه ها و مدل های زیر در نظر گرفت:

  • تخت خواب دو نفره کویین که عرض ۱۶۰ سانتی‌ متر دارد.
  • تخت خواب دو نفره کینگ که می توانید به راحتی در خواب غلت بزنید و با شریک ‌تان برخوردی نداشته باشید. عرض تخت‌ خواب های دو نفره کینگ ۱۸۰ سانتی‌ متر است.
  • تخت خواب دو نفره کالیفرنیا کینگ که به آن مدل سوپر کینگ هم گفته می‌شود. ابعاد این تخت خواب دو نفره ۲ متر در ۲ متر است و مناسب برای زوج‌ هایی است که دوست دارند نوزادشان را بین خود بخوابانند. این مدل تخت ‌‌خواب دو نفره برای اتاق خواب مستر نیز گزینه بسیار مناسبی است.

دقت در اندازه اتاق خواب نیز از نکاتی است که در خرید تخت خواب باید به آن توجه کنید تا بتوانید با انتخاب درست به راحتی به تمام وسایل خود در اتاق دسترسی داشته باشید.

سبکی که برای دکوراسیون اتاق خواب تان انتخاب کرده اید نیز در انتخاب تخت خواب تان مهم است. به عنوان مثال اگر سبک مینیمال سبک انتخابی شماست، سرویس خواب های چوبی و مدرن انتخاب های خوبی برایتان هستند زیرا طراحی ساده آن ها کمک می کند با بقیه وسایل به راحتی هماهنگ شوند.

بهتر است در ابتدا سبک دکوراسیون مورد علاقه تان برای اتاق خواب را انتخاب کنید. به سبک کلاسیک و سنتی علاقه دارید یا سبک مدرن و مینیمال را می پسندید؟ و یا به سبک تلفیقی و معاصر فکر کرده اید؟ انتخاب سبک دکوراسیون مورد علاقه تان به راحتی به شما در انتخاب تخت خواب کمک می کند.

اگر سبک سنتی و کلاسیک را انتخاب کرده اید تخت خواب سقف دار گزینه بسیار خوب و ایده آلی برای شماست. اگر سبک مدرن و یا مینیمال سبک مورد علاقه تان است تخت خواب های ساده بهترین انتخاب برایتان است.

بهتر است جنس، طرح و رنگ تخت خواب را نیز در نظر بگیرید. برای مثال تخت خواب های چوبی  که روی آن ها کار شده است و ابعاد بزرگ تری دارند و تخت خواب های چرمی برای سبک کلاسیک و اتاق خواب های بزرگ مناسب هستند تا به خوبی دیده شوند و تخت خواب هایی با چوب ام دی اف برای سبک معاصر گزینه خوبی هستند.

البته برای اتاق خواب های کوچک نیز راه حل بسیار خوبی وجود دارد. تخت خواب های تاشو که انواع یک نفره و دو نفره دارد برای فضاهای کوچک گزینه بسیار مناسب و ایده آلی هستند.

حتما در بسیاری از سرویس خواب ها تاج تخت مبله استفاده شده در آن ها را دیده اید. شما به راحتی می توانید به تاج تخت تکیه بدهید و به آرامش برسید و از آن لذت ببرید. تخت خواب هایی با تاج تخت مناسب برای تمام سبک های دکوراسیونی هستند.

تاج یا قسمت سر تخت به‌ صورت مانعی بین لبه تخت و دیوار عمل کرده و در طول شب که دیوارها بدون عایق و بسیار سرد هستند، از سر فرد در مقابل سرما محافظت می‌کند. تاج تخت‌ها در کنار عایق‌کاری و ایجاد گرمایش بهتر نقش تزئینی هم دارند و اتاق خواب را زیباتر می‌کنند. تاج تخت از افتادن بالش روی زمین نیز جلوگیری می‌کند. در مجموع با توجه به تنوع طراحی انواع تخت خواب می‌توان از سایر مدل‌های تخت‌ بدون تاج نیز استفاده کرد و وجود تاج تخت در طراحی آن الزامی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید