امیر جدیدی بعد از پنج سال دوری از فیلم کمدی، حالا با حضور در پروژه «مقصد مسقط» کریم امینی دومین فیلم کمدی‌اش را تجربه می‌کند

به نقل از آرتیها امیر جدیدی پنج سال بعد از بازی در فیلم کمدی «قانون مورفی» رامبد جوان، حالا با حضور در پروژه «مقصد مسقط» کریم امینی، دومین فیلم کمدی‌اش را تجربه می‌کند. کریم امینی امسال با فیلم کمدی «فسیل» تمام رکوردها را جابه‌جا کرد و با «شهر هرت» هم جایگاه ویژه‌ای در میان کمدی‌ها به دست آورد. حالا اما با انتخاب امیر جدیدی به نظر می‌رسد قرار است جنسی دیگر از کمدی را تجربه کند.

آخرین فیلم اکران شده از امیر جدیدی، «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان بود که نوروز ۱۴۰۱ روی پرده رفت. بعد از آن دیگر خبری از امیر جدیدی نبود.

فیلم «مقصد مسقط»

جدیدی برخلاف دو سال قبل، امسال پرکار است. تیرماه امسال مقابل دوربین سهیل بیرقی برای فیلم «بی‌داد» رفت و نامش در فهرست بازیگران «نفس‌خور» محمد کارت هم قرار گرفت. حالا هم که بازی در فیلم «مقصد مسقط» را به کارگردانی کریم امینی پذیرفته است.

جدیدی از اوایل دهه نود در فیلم‌های مختلفی حضور پیدا کرد و موفقیت‌های زیادی را هم در کارنامه‌اش به ثبت رساند اما از این بین فقط یک بار تجربه بازی در فیلم کمدی را داشت که آنهم در «قانون مورفی» رامبد جوان بود.

هنوز مشخص نیست فیلم «مقصد مسقط» در چه حال‌وهوایی ساخته خواهد شد و جنس کمدی آن به چه صورت است. باید دید مختصات نقش امیر جدیدی و در دومین تجربه کمدی‌اش چه خواهد کرد.

«مقصد مسقط» درحال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. امیر جدیدی نخستین بازیگری است که حضورش در این فیلم قطعی شد.

کریم امینی تا به حال چهار فیلم ساخته که از میان آنها «فسیل» جایگاه ویژه‌ای دارد. این فیلم عنوان پرفرو‌شترین فیلم تاریخ سینما و پرمخاطب‌ترین فیلم کمدی بعد از انقلاب را با خود یدک می‌کشد.  «دشمن زن»، «گربه سیاه» و «شهر هرت» از دیگر فیلم‌های این کارگردان هستند.

بیوگرافی کوتاه امیر جدیدی

بیوگرافی کوتاه امیر جدیدی

امیر جدیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز نمود. امیر جدیدی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ با فیلم آفریقا شروع کرد و دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم‌ های سیزده و پایان خدمت در سی ‌و دومین جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.

تنگه ابوغریب بهرام توکلی، عرق سرد سهیل بیرقی و هت ریک اثر رامتین لوافی ۳ حضور سینمایی او در سال ۱۳۹۶ است. دو اثر اولی به بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است و برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد برای این دو فیلم شد. از دیگر افتخارات او می توان به جایزه فیپرشی بهترین بازیگر مرد جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۲، تندیس بهترین بازیگر مرد از سوی جشن حافظ ۱۴۰۰ و نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی جشنواره آسیا پاسیفیک اشاره کرد. 

از دیگر آثار امیر جدیدی می توان به قهرمان، من، خنده های آتوسا، لتیان، رخ دیوانه، قاتل اهلی، عرق سرد و قانون مورفی اشاره کرد.

امیر جدیدی

در آخر

نقش آفرینی امیر جدیدی در نقش یک مأمور امنیتی در فیلم روز صفر با استقبال بسیاری از مخاطبان و منتقدان روبرو شد و نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای او به دنبال داشت.

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، این بازیگر کاملا گزیده‌کار است و اصلا عجله‌ای برای ایفای نقش‌های بیشتر ندارد. گویی کمیت و کیفیت سر لوحه کار اوست. اگر درباره جدیدترین فیلمهای امیر جدیدی کنجکاو هستید، باید بگوییم تا بدین لحظه فیلم‌های روز صفر و قهرمان جدیدترین‌های او بوده‌اند. همچنین او در سال ۱۴۰۱ در کنسرت نمایش سی صد حضور داشت و کارگردان آن نیز بود.

دیدگاهتان را بنویسید