ایده برای طراحی داخلی چوبی

چوب در هر فضایی وجود داشته باشد احساس همه را نسبت به آن فضا تا حدودی تحت تاثیرخودش قرار می گیرد و علاوه بر این طراحی داخلی چوبی یکی از بهترین و زیباترین روش ها برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود. در ادامه با انواع دیزاین چوبی برای قسمت های مختلف منزل آشنا خواهید شد.

دکوراسیون داخلی چوبی سالن پذیرایی

از دیزاین چوبی می توانید برای طراحی دکوراسیون های سنتی و کلاسیک و مدرن استفاده نمایید و علاوه بر این استفاده از چوب باید در کنار سایر المان ها با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

یکی از انواع ایده های جالب برای طراحی داخلی چوبی استفاده از کفپوش و دیوارپوش چوبی است. در صورت تمایل شما می توانید از پارتشین های چوبی برای جداسازی قسمت هایی از منزل استفاده نمایید همچنین می توانید میز جلومبلی و مبلمان و میز تلویزیون و سایر وسایل مورد استفاده در بخش های مختلف منزل را از جنس متریال چوب انتخاب نمایید.

طیف رنگ چوبی متفاوت می باشد این طیف از روشن تا تیره موجود است و بهتر است شما در فضای سالن پذیرایی و سایر بخش های منزل از یک یا دو طیف مختلف رنگ چوبی استفاده کنید توجه داشته باشید که انتخاب سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون چوبی نیز باید با دقت زیادی انجام شود تا فضای دکوراسیون منزل بی نظیر و بدون نقص به نظر برسد.

اگر المان های چوبی اساسی از رنگ تیره برخوردار هستند می توانید در صورت تمایل سایر اکسسوری ها و وسایل تزیینی کوچک چوبی را از بین طیف های رنگ روشن انتخاب کنید که با این کار در فضای اتاق مورد نظر شما توازن ایجاد می شود.

توجه داشته باشید که ترکیب طیف رنگ های مختلف در فضای سالن پذیرایی و … باعث ایجاد فضایی پر هرج و مرج می شود از این رو بهتر است استفاده از طیف های مختلف رنگ چوب را محدود نمایید. اگر شما تمایل دارید از چند طیف رنگ چوب استفاده کنید بهتر است سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون را محدود کنید.

سقف سالن پذیرایی

برای دیزاین سقف سالن پذیرایی و سایر نقاط منزل نیز می توانید از چوب استفاده نمایید که در این صورت بهتر است نورپردازی به شیوه ای کاربردی و جالب طراحی شود. توجه داشته باشید که نورپردازی دکوراسیون چوبی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید با استفاده از نورپردازی های گرم جذابیت و گرما را برای فضای بخش های مختلف منزل خود به ارمغان بیاورید.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب چوبی

هیچ متریالی مانند چوب نمی تواند گرما و صمیمت را وارد دکوراسیون اتاق خواب کند و از سردی و کم بودن انرژی در فضای اتاق خواب بکاهد.

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب چوبی می توانید علاوه بر کفپوش و دیوارپوش چوبی از سرویس خواب چوبی استفاده نمایید و فضای اتاق خواب را به محیطی گرم و آرامش بخش تبدیل نمایید.

اگر متراژ اتاق خواب شما کوچک است بهتر است از المان ها و پنل های چوبی رنگ روشن در دیزاین اتاق خواب استفاده نمایید تا فضای اتاق خواب دلباز و بزرگ تر به نظر برسد. برای انتخاب رنگ وسایل و المان های چوبی در فضای اتاق خواب های بزرگ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید در هنگام طراحی این اتاق خواب ها به راحتی و با آرمش خاطر رنگ وسایل موجود در اتاق خواب را انتخاب نمایید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه چوبی

آشپزخانه یکی دیگر از بخش های مهم منزل است که امروزه دیزاین داخلی آن از اهمیت زیادی برخوردار شده است زیرا آشپزخانه ها اغلب به صورت اپن یا جزیره ساخته می شوند و از بخش های مختلف منزل به راحتی قابل مشاهده هستند.

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه چوبی علاوه بر دیوارپوش و کفپوش چوبی می توانید جنس کابینت ها را هم چوبی انتخاب کنید و از این طریق فضای بی نظیری را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان ایجاد نمایید.

اگر تمایل دارید از کاشی برای پوشاندن دیوارهای آشپزخانه استفاده نمایید بهتر است کاشی و سرامیک های طرح چوب را انتخاب نمایید تا در دکوراسیون آشپزخانه توازن برقرار شود.

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی چوبی

استفاده از چوب باعث می شود تا نمایی متفاوت در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی ایجاد شود. توجه داشته باشید که می توانید در صورت تمایل برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی چوبی از المان هایی نظیر وان چوبی و روشویی چوبی و پنل ها و پارتشین چوبی با رنگ تیره یا روشن استفاده نمایید.

در این مطلب با انواع روش ها برای طراحی داخلی چوبی آشنا شدید که میتوانید با ایده گرفتن از آن ها دکوراسیونی خاص را در فضای منزل خود ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید