بررسی سریال زیبای حقیقی

به نقل از آرتیها سریال‌های کره‌ای در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا جذب کرده‌اند که بیشتر آن‌ها نوجوانان و جوانان هستند. به همین دلیل سازندگان سریال‌های کره‌ای توجه زیادی به سبک زندگی جوانان و دغدغه‌های آنان می‌کنند. با تماشای سریال‌های ساخته شده در کره‌جنوبی متوجه خواهیم شد که این سریال‌ها، فقط به تولید تصویری آرمان‌شهری از این کشور اکتفا نمی‌کنند. سریال‌های کره‌ای در آغاز موج کره‌ای با نمایش ملودرام و داستان‌های عاشقانه به محبوبیت رسیدند، اما پس از گذشت دو دهه از شروع موج کره‌ای، این سریال‌ها تاحدودی به پختگی رسیده‌اند. در نتیجه، در چند سال گذشته سریال‌های کره‌ای به نقد رفتارها و سیاست‌های موجود در این کشور می‌پردازند.شاید اینطور به نظر برسد که روایت‌های موجود در سریال‌های کره‌ای فقط مربوط به انتقاد از وضعیت موجود در این کشور می‌شوند. در حالی که رشد صنعت سریال‌سازی در کره‌جنوبی سبب شده این سریال‌ها در تمام نقاط جهان طرفدارانی داشته باشند. سریال‌های کره‌ای در یکی دو سال گذشته به دنبال تغییر تصویر آرمان‌شهری از این کشور و تمرکز بر مسائل انسانی است.

بودا می‌گوید: «مردم را قضاوت نکنید؛ درباره دیگران فرضیه نسازید. شخص با قضاوت درمورد دیگران نابود می‌شود.»

بازیگران سریال

مون گا یونگ نقش اصلی  لیم جو گیونگ را برعهده دارد. همچنین چا اون وو نقش لی سو هو را بازی کرده و نقش سئو جون را هوانگ این یوپ برعهده دارد. پارک یو نا نیز در نقش کانگ سو جین حضور دارد.

در سریال‌های کره‌ای بارها قضاوت به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد بررسی قرار گرفته است. رفتار آدمی و تاثیراتی که قضاوت بر دیگران و حتی خود فرد قضاوت‌کننده می‌گذارد در این سریال‌ها نمایش داده می‌شود.

سریال زیبای حقیقی (여신강림) یا True Beauty یکی از سریال‌هایی است که قضاوت‌ها را هدف قرار داده و نشان می‌دهد که رفتار دیگران چقدر می‌تواند آزاردهنده شود.

زیبای حقیقی سریالی است که از روی یک وبتون به همین نام ساخته شده و نشان می‌دهد «زیبایی» در جامعه تا چه اندازه مهم به نظر می‌رسد.

اگر سریال زیبای حقیقی را دیده‌اید ممکن است با خودتان بگویید که موضوع زیبایی تنها در کره‌جنوبی اهمیت دارد،‌ ولی واقعیت این است که زشتی و زیبایی مسئله‌ی بشریت است. خیلی از دانش‌آموزان در سراسر جهان به دلیل نقصی در چهره یا متفاوت بودن مورد آزار و قلدری قرار می‌گیرند. قلدری‌هایی که شاید هیچ کسی متوجه آن نشود، ولی از درون فرد را افسرده می‌کند.

ایم جو کیانگ، دختری است که سال‌های آخر دبیرستان را می‌گذراند. او که در تمام دوران تحصیل تنها بوده، بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب‌های مصور می‌‌کند. مدرسه برای «ایم جو کیانگ» مانند کابوسی پایان‌ناپذیر است، واقعیتی که مثل یک خواب بد همه‌ی وجودش را به لرزه می‌اندازد و می‌خواهد از آن خلاص شود.

یک روز، وقتی طاقت «جو کیانگ» از آزار همکلاسی‌هایش تمام می‌شود، تصمیم به خودکشی می‌گیرد. آنقدر به او گفته بودند که زشت است و صورتش مانند هیولاست که خودش هم باورش شده بود زیبایی از هر چیزی در دنیا مهم‌تر است. هر چند خودکشی «ایم جو کیانگ» سرانجامی نداشت، اما در هر نقطه از جهان افرادی مثل او بوده‌اند که خودشان را به خاطر قضاوت‌های دیگران کشته‌اند

اگر موقع خودکشی «ایم جو کیانگ»، ای سو هُ از راه نمی‌رسید تا داستان سریال را به یک عاشقانه تبدیل کند، داستان زندگی این دختر هم مثل هر فردی که باور کرده ماندنش در این دنیا بی‌فایده است، به پایان می‌رسید. اما این خودکشی در این سریال فقط نقطه‌ی شروع بود و حادثه‌ای که در ابتدای هر داستانی می‌افتد.

تصویر صورت آرایش‌کرده «ایم جو کیانگ» در شبکه‌های اجتماعی لایک می‌خورد و به او لقب فرشته داده بودند. در حالی که چهره‌ی واقعی او از نگاه همکلاسی‌هایش زشت بود.

چیزی که در این سریال نمایش داده می‌شود، تاثیر روانی آرایش روی چهره فرد و نگرانی‌هایی است که شخص از نشان دادن چهره واقعی خود دارد. جوامع امروز بشری به مردم یاد می‌دهند با نقاب‌هایی زیبا بیرون بیایند و حتی از یک جوش ناخواسته بر صورتشان شرم کنند. زیبایی حقیقی نقدی بر همین پیام اشتباه است.

سریال زیبایی حقیقی هم مانند خیلی از سریال‌های مدرسه‌ای کره‌ای ریتم ملایمی دارد. از طرفی، مثلث‌های عشقی و کلیشه‌های مرسوم سریال‌های کره‌ای در زیبایی حقیقی به خوبی دیده می‌شود.زیبایی حقیقی، فرایند تغییر از بد به خوب یا زشت به زیبا را با استفاده از نقاب لوازم‌آرایش نشان می‌دهد؛ ولی این سریال به این مسئله نیز اشاره می‌کند که این تغییر فقط در صورتی موثر است که خود حقیقی‌مان را نیز بپذیریم و به آن اعتماد کنیم.

روند سریال:

همونجور که میدونید تمام سریال های مدرسه ای بر پایه مشکلات دانش آموزان در مدرسه و جامعه و خانواده است. اکثرا هم پای قلدرهای مدرسه، امتحانات سخت، فشار خونواده ها و شایعه ها روی دوش دانش آموزاست. محوریت سریالها هم سعی و تلاش و شکست و پیروزی های این دانش‌آموز ها را نشان میدهند. این سریال هم مستثنا نیست، این بار مشکل اصلی دختر زشتی اوست و در نتیجه قلدرهایی که آزارش می‌دهند، بچه‌هایی که تحویلش نمی گیرند و همین باعث خجالت جوکیونگ میشود. اما با ظاهری متفاوت تازه میفهمد زندگی و مدرسه چقدر خوب است. میشود دوست پیدا کرد، به اردوها رفت و خوش گذراند. اما حضور لی سوهو که رازش را میداند باعث ترسش میشود و شروع به باج دادن  میکند تا جایی که سوهو تازه متوجه اشتباهش میشود و از همینجا عشق این دو نفر پا میگیرد. در کنار اینها سوجون و دوستانش هم هستند که جزو اراذل مدرسه به حساب می آیند. سوجون که در ابتدا با هدف انتقام از سوهو به جوکیونگ نزدیک شده کم کم عاشق این دخترک کمی خنگ اما مهربان میشود. در کل این سریال به مشکلات نوجوان های ۱۸ ساله ای می پردازد که همزمان هم باید درس بخوانند، هم تصمیم مهمی برای آینده خود بگیرند و در عین حال به علاقه مندی های خود برسند.

نکات منفی

سریال ۸۰ دقیقه ای بود.

صحنه هایی مثل تعقیب و گریز و کتک کاری بیش از حد باز شده بود.

مورد بعدی تقریبا بعد از به ثمر رسیدن عاشقانۀ سریال، مخصوصا از وقتی حقیقت زشتی دختر داستان برملا شد.

مورد بعدی اغراق سریال بود. این همه تفاوت فقط با آرایش؟ عینکی که اندازه ی در قابلمه بود چرا به چشمش می زد؟ یعنی صنعت عینک سازی کره اینقدر عقب افتاده است؟ در کل زشت بودن دختر داستان اغراق آمیز بود. از طرف دیگر اغراق در زیبایی هم دور از ذهن بود. از اون بدتر عاشق ها یکی بعد از دیگری پیدا می شدند. در کل به خاطر طنز قوی، فان بودن سریال، عاشقانه و برومنس خوب، موسیقی متن و تدوین خوب باید نمره ی بالایی داد.

نکات مثبت

از نکات مثبت سریال وجود معلم ادبیاتشون بود. چقدر عشق به بچه ها می داد. جالبه بچه‌ها مدام غر می زدند و قدر نمی دونستند. یا موقعی که می خواستند نمرۀ جوکیونگ را به مادرش بگوید از خوش شانس بودن عدد هفت گفت. زوج خوبی هم براش ساخته بودند. مثل دو قطب مختلف یک آهنربا یکی قوی یکی ضعیف بودند.

نکته مثبت بعدی بازهم پرداخت به خودکشی مردم کره بود. همونطور که میدونید کره آمار بالایی در خودکشی دارد. خیلی خوب است که با فیلم و سریال به طبعات بعد از مرگ شخص می پردازند. این که مراقب هم باشیم تا کسی را به سمت خودکشی سوق ندهیم و این را در قالب یک سریال عاشقانه و طنز برای مردمشان فرهنگ سازی می کنند.

سریال موزیکال خوبی هم بود که آهنگ های زیبایی داشت.

در این سریال همچنین به این نکته اشاره می‌شود که اگر فردی واقعا شما را دوست داشته باشد، شما را در هر شرایطی می‌پذیرد و به دنبال زیبایی ظاهری‌تان نمی‌گردد.

و درپایان دیدن این سریال را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید