رنگ سفید در دکوراسیون داخلی/ کاربرد و مزایای رنگ سفید در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل، سفید مظهر و تداعی‌کننده پاکی، خلوص و آرامش

در این مطلب از آرتیها با ویژگی های رنگ سفید و کابردهایش در طراحی داخلی منزل آشنا می شویم. رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه مدرن پرکاربردترین است و مکمل همه رنگها محسوب می شود. رنگ ها تاثیر زیادی در روحیه و روان ساکنین خانه دارند، بنابراین باید در انتخاب آنها دقت و دقت لازم را داشت. در این زمینه، رنگ سفید بیشترین استفاده را در دکوراسیون داخلی دارد، زیرا رنگی خنثی است که هر رنگ ثانویه ای را دریافت می کند و نشان دهنده جادار بودن و افزایش میزان نور در فضا است. در ادامه این مطلب ایده هایی برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون های مدرن وجود دارد.

روانشناسی رنگ سفید

روانشناسی رنگ سفید

این رنگ مظهر و تداعی‌کننده پاکی، خلوص و آرامش است. رنگ سفید حسی از پاکی و وارستگی در بیننده القا می‌کند و به همین دلیل رنگی است که در مراسم مذهبی بسیاری ادیان استفاده می‌شود. در محیط‌های بیمارستانی نیز از این رنگ استفاده می‌شود تا هم بهداشت به نحو بهتری رعایت شود و هم مراجعه‌کنندگان احساس پاکی و آرامش از محیط دریافت کنند.

این رنگ اگر به طرز صحیحی استفاده نشود، می‌تواند حس سرما را بیننده منتقل کند و حالتی غیر دوستانه داشته باشد. برخی می‌گویند رنگ سفید به یادآوری خاطرات کمک می‌کند و به همین دلیل، در القای حس نوستالژی بی‌تاثیر نیست.

مطالب متعددی درباره روانشناسی رنگ سفید مطرح می‌شود از جمله اینکه طرفداران این رنگ در میان مردم به پاکی و فضیلت شناخته می‌شوند و ممکن است خجالتی به نظر برسند.

کاربرد رنگ سفید برای تمام اتاق های خانه

اتاق نشیمن

۱- اتاق نشیمن

در حضور مبل هایی با پارچه مبلی سفید توصیه می شود مجموعه ای از کوسن های رنگی روی مبل ها پخش شود و همچنین دکور غالب را با رنگ های ساده مشکی منبت کاری کنید که کنتراست جذابی را در فضای معماری به دست می آورد. علاوه بر این، نهال های سبز سردی سفید غالب در سالن را می شکنند و به ساکنین احساس سرزندگی و طراوت می بخشند و نقاشی ها نیز به نوبه خود دیوارهای سفید را رنگ می کنند.

اتاق خواب

۲- اتاق خواب

رنگ سفید یک رنگ راحت و مناسب برای اتاق خواب است و با وجود چوب کاری (تیره یا روشن) می درخشد که حس گرمی به فضا می بخشد. البته اتاقی که رنگ سفید در آن غالب باشد هر رنگ دلخواه به خصوص آبی یا صورتی را دریافت می کند.

حمام

۳- حمام

رنگ سفید در حمام باریک مدرن غایب نیست، معمولاً با رنگ سفیدی که به هر رنگ مورد نظر قوی منبت شده است، مشروط بر اینکه جزئیات آن را داشته باشد.

آشپزخانه

۴- آشپزخانه

رنگ سفید حس تمیزی ایجاد می کند، بنابراین انتخاب ایده آلی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن است، زیرا کابینت ها را با شیب براق از آن رنگ می کند و با رنگ نقره ای ابزار “استیل ضد زنگ” هماهنگ است. و مواد چوبی به کار رفته، با نکاتی از آن در طراحی با کف کاشی خاکستری تیره.

طیف‌های مختلف رنگ سفید

طیف‌های مختلف رنگ سفید

  • سفید ساده، که در انواع مات و براق وجود دارد، رایج‌ترین نوع این رنگ است.
  • سفید استخوانی که مقدار بسیار کمی از رنگ زرد با آن مخلوط شده باشد، گرمای بیشتری دارد.
  • سفید عاجی، همان سفید استخوانی است که مقدار بسیار کمی رنگ صورتی با آن مخلوط شده باشد.
  • سفید مرمری یک رنگ درخشان است که رگه‌هایی از خاکستری در خود دارد.
  • سفید کاپوچینویی از ترکیب رنگ سفید ساده با مقدار بسیار کمی رنگ قهوه‌ای به دست می‌آید و گرما و جلوه خاصی دارد.
  • سفید صدفی از ترکیب سفید ساده با مقدار بسیار کمی رنگ صورتی به دست می‌آید و یک رنگ مناسب برای دکوراسیون‌های مینیمال و فانتزی یا به اصطلاح پاستلی محسوب می‌شود.
  • رنگ فیلی ملایم در واقع همان خاکستری بسیار روشن است و از ترکیب سفید با مقدار بسیار کمی مشکی به دست می‌آید. این رنگ نسبت به سفید ساده، سردتر است.
  • سفید-یاسی از ترکیب سفید ساده با مقدار بسیار بسیار کمی بنفش تهیه می‌شود. در واقع این رنگ سفیدی است که ته‌رنگ یاسی دارد.
  • سفید-سبز از ترکیب سفید ساده با مقدار اندکی سبز به دست می‌آید و می‌تواند به جای سفید ساده مورد استفاده قرار گیرد.
  • سفید-آبی رنگ ملایم دیگری است که از ترکیب سفید ساده با مقدار بسیار کمی آبی تهیه می‌شود. این رنگ را می‌توان با مقداری اندکی خاکستری مخلوط کرد و یک رنگ خاص و زیبا به دست آورد.
 انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون منزل

نتیجه گیری

رنگ سفید رنگ پاکی، معصومیت، اعتماد، صلح و آرامش می باشد. انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون منزل با این احساسات همراه است، اما نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. رنگ های گرم را باید با سفید در خانه ترکیب کرد تا صمیمیت را منتقل کند. می توانید از رنگ سفید برای مبلمان اتاق نشیمن، پرده، روتختی یا کاشی های حمام استفاده کنید. تمیزی اولین احساسی است که از دکوراسیون سفید به شما دست می دهد. نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

دیدگاهتان را بنویسید