سریال «پایتخت۷» در راه است/ فصل هفتم سریال «پایتخت» از تابستان مقابل دوربین می‌رود، تا برای پخش در نوروز ۱۴۰۴ آماده شود

به نقل از آرتیها غیبت بهرام افشاری در سریال «پایتخت۷» قطعی شده و این فصل بدون حضور کاراکتر «بهتاش فریبا» جلوی دوربین می‌رود. چند روزی است پیش تولید فصل هفتم «پایتخت» شروع شده و دیروز خبر رسید بهرام افشاری دیگر جایی در این پروژه ندارد.

«پایتخت» یکی از مهمترین سریال‌های کمدی تلویزیونی است و تا به حال چهره‌های زیادی به خاطر بازی در این سریال به شهرت رسیده‌اند. به بهانه حذف بهرام افشاری از فصل جدید، نگاهی داریم به کارنامه بازیگرانی که با این سریال مطرح و مشهور شده‌اند.

بهرام افشاری | بهتاش فریبا

بهرام افشاری | بهتاش فریبا

بهرام افشاری از جمله بازیگرانی است که مسیر ترقی را پله پله طی کرد. او توانست با پشتکار زیاد، خود را به صحنه تئاتر برساند. بعد از آن با تکیه بر توانایی تئاتری‌اش و حضور در چند نقش کوتاه، موقعیت خودش را در این عرصه تثبیت کرد. در همان سال‌ها توسط احمد‌مهرانفر به محسن تنابنده و سیروس مقدم معرفی شد و در فصل دوم پایتخت به عنوان بازیگر مهمان در دو قسمت در نقش «شیر» برادر «بهبود» بازی کرد. او اولین بار با نقشی کوتاه در «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان قدم به سینما گذاشت و بعد از آن در «لانتوری» خودش را نشان داد و با «کارگر ساده نیازمندیم» منوچهر هادی نامش در فهرست نامزدهای جشن انجمن منتقدان قرار گرفت. با این حال بازیگر چندان شناخته‌شده‌ای برای مخاطبان نبود.

زندگی هنری افشاری سال ۱۳۹۷ با نقش «بهتاش فریبا» در سریال «پایتخت۵» تغییر کرد. این نقش به قدری مورد توجه قرار گرفت که به یکی از عوامل مهم جذابیت سریال تبدیل شد و به تبع آن بیشتر شناخته شد و حضورش در سینما هم پررنگتر شد. به طوری که در مدت دو سال، سه فیلم «رحمان ۱۴۰۰»، «چشم‌وگوش‌بسته» و «سگ‌بند» با بازی او به عنوان کمدی‌های پرفروش سینما معرفی شدند. با «فسیل» توانست جایگاه ویژه‌ای در سینما به دست بیاورد. فیلم «سال گربه» با بازی افشاری این روزها موقعیت خوبی را در گیشه به دست آورده و همه منتظر اکران اولین فیلم او «هفتادسی» هستند. افشاری درحال حاضر تئاتر «چه کشی جوجه‌تیغی را کشت؟» را هم روی صحنه دارد.

نسرین نصرتی | فهیمه

نسرین نصرتی | فهیمه

نسرین نصرتی پیش از بازی در نقش فهیمه  در سریال «پایتخت۲» در چند فیلم و سریال از جمله «تاثریا» حضور پیدا کرده بود اما اولین مواجهه جدی مخاطبان با این بازیگر در همین سریال پایتخت بود. نصرتی با تسلط روی نقش و ایفای درست و جذاب لهجه مازندرانی توانست خیلی زود خودش را در دل مخاطبان این سریال جا کند. او از فصل دوم تا ششم سریال یکی از بازیگران ثابت بود و هم در جایگاه خواهر، هم خواهرشوهر و هم همسر و معشوق و مادر مدام خلاقیت‌هایی به خرج می‌داد و نقشش را از یکنواختی خارج می‌کرد. نصرتی بازیگر چندان پرکاری نیست و در سال‌های اخیر غیر از «پایتخت» در دو فصل «زیرخاکی»، سریال «همگناه» و چند فیلم سینمایی حضور پیدا کرده است. با این حال همه او را به اسم فهیمه می‌شناسند و نمی‌توان پایتخت را بدون این شخصیت تصور کرد.

مهران احمدی | بهبود فریبا

مهران احمدی | بهبود فریبا

مهران احمدی تا پیش از اینکه در نقش بهبود فریبا به جمع عوامل «پایتخت۲» اضافه شود، در سینما و تلویزیون نقش‌های مختلفی ایفا کرده بود. در سینما با فیلم‌های «بیست»، «هیچ»، «اسب حیوان نجیبی است»، «آلزایمر» و … او را دیده بودیم و در تلویزیون با سریال‌ «تا ثریا» به کارگردانی سیروس مقدم بازی‌اش به چشم آمده بود. با این حال نقش بهبود فریبا با آن لحن صحبت کردن و مختصاتی که برایش در نظر گرفته شده بود به قدری متفاوت و جذاب بود که خیلی زود بین مخاطبان به محبوبیت رسید.

بعد از این بود که در سریال «آوای باران» نقشی متفاوت ایفا کرد و باز هم مورد توجه قرار گرفت. احمدی در «پایتخت۳» هم بازی داشت اما بعد از آن تا «پایتخت۶» از این جمع کناره گرفت. او بعد از شهرتی که در پایتخت به دست آورد، هم در عرصه بازیگری و هم کارگردانی فعالیت‌های زیادی انجام داد. از جمله آنها ساخت دو فیلم «مصادره» و «سگ بند» بود؛ فیلم‌هایی که در دوره خودشان آثار پرفروشی بودند.

هومن حاجی‌عبداللهی | رحمت

هومن حاجی‌عبداللهی | رحمت

هومن حاجی‌عبدالهی ابتدا به عنوان مجری برنامه‌های تلویزیونی و همچنین صداپیشه شخصیت عروسکی پنگول به مخاطبان معرفی شد. سیروس مقدم او را برای نقش رحمت «پایتخت۲» کشف کرد. ابتدا نقشش کوتاه بود اما بعد توانست خودی نشان دهد و جایگاهش را در سریال ارتقا دهد. حاجی‌عبداللهی با تکه کلام‌ها و ویژگی‌های شخصیتی جذابی که به رحمت اضافه کرد باعث شد خیلی زود محبوبیت پیدا کند و توجه همه به این شخصیت جلب شود.

تکه کلام‌های او از جمله «بیارم ناپلونی رو» که با لحن خاص خودش ادا می شد هنوز هم توسط مردم استفاده می‌شود. حاجی‌عبداللهی از فصل دوم تا ششم این مجموعه حضور داشت و حالا یکی از اعضای اصلی این سریال است. او در سریال‌های کمدی مختلفی از جمله «نون خ» هم حضور پیدا کرد اما کماکان با شخصیت رحمت بین مخاطبان طرفداران ویژه‌ای دارد.

طبق شنیده‌ها قرار است «پایتخت۷» از تابستان مقابل دوربین برود و تا برای پخش در نوروز ۱۴۰۴ آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید