بازی ژاپن و اسپانیا جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

لوییس انریکه و گواردیولا یک دنیا تفاوت دارند

آیمریک لاپورت، مدافع منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا، در باشگاه خود زیر نظر پپ گواردیولا کار می کند و در تیم ملی مربی او لوییس انریکه است. او معتقد است این دو مربی شباهتی به هم ندارند.

آیمریک لاپورت می توانست برای تیم ملی فرانسه بازی کند و حتی ماه ها منتظر دعوت از سوی دیدیه دشان ماند اما پس از اینکه از حضور در تیم ملی فرانسه ناامید شد، در نهایت به دعوت تیم ملی اسپانیا پاسخ مثبت داد و حالا یکی از ستاره های لاروخا در جام جهانی نیز محسوب می شود.

لاپورت در مصاحبه جدید خود گفت که از تماشای فوتبال لذت نمی برد:«من معتاد به فوتبال نیستم. صادقانه بگویم که از تماشای فوتبال لذت نمی برم و ترجیح می دهم خودم را مشغول کار دیگری کنم. من حتی بازی های جام جهانی تا به اینجا را هم ندیده ام و نمی دانم در دور بعد ممکن است به چه حریفی برخورد کنیم. از ساعت و روز بازی منچسترسیتی هم بی اطلاعم و بازی تیم خودم را نیز تماشا نمی کنم. خانواده و دوستانم اگر از من ساعت بازی سیتی را سوال کنند، پاسخی برای‌شان ندارم.»

لاپورتا در مورد شانس قهرمانی اسپانیا در جام جهانی گفت:«ما می توانیم قهرمان شویم و برای این ادعا دلایل محکمی دارم. سبک بازی ما الگویی برای بسیاری از تیم های ملی است. ما بسیار خوب بازی می کنیم. بازیکنانی باکیفیت و فوق العاده در اختیار داریم و در زمین کار با توپ‌مان بی‌نظیر است. برابر آلمان که از بهترین تیم های دنیاست ما توانستیم بازی خودمان را تحمیل کنیم. بسیار برتر بودیم و با بدشانسی بازی مساوی شود.»

مقایسه لوییس انریکه و پپ گواردیولا:«آنها بسیار باهم متفاوتند. با اینکه هر دو دوست دارند تیم‌شان توپ و میدان را در اختیار داشته باشد ولی پپ از تیمش انتظار خطرپذیری بیشتری در بازی دارد و اصرار دارد که حریف را کمی بیشتر از تعادل خارج کنید. هر دو مربی جاه طلبند و در برخی موارد نیز شباهت هایی دارند.»

اسپانیا شانس اول نیست، امیدوارم فینالیست شویم

اونای سیمون معتقد است اسپانیا شانس اول قهرمانی نیست ولی می تواند تا فینال جام جهانی بالا برود.

تیم ملی اسپانیا پس از برتری ۷-۰ برابر کاستاریکا و تساوی ۱-۱ مقابل آلمان به بازی سوم خود در جام جهانی رسیده و فردا باید برابر ژاپن به میدان برود. یک تساوی هم برای صعود کافی است ولی با کسب برد، اسپانیا قطعا به عنوان صدرنشین راهی دور بعد می شود.

اونای سیمون، گلر اسپانیا، در نشست خبری امروز خود گفت:«ما بهترین تیم از لحاظ تملک توپ و میدان هستیم و معمولا بازیکنان در طول بازی بارها به من پاس می دهند و مشارکتم در بازی زیاد است. این ژاپن شباهت زیادی به تیم سال گذشته در المپیک توکیو دارد. از لحاظ گروهی بسیار خوب کار می کنند و می دانم که از زمین ما شروع به پرس خواهند کرد. ژاپن نیاز به گل زدن و کسب پیروزی دارد. ما نیز دقیقا با همین هدف وارد زمین می شویم.»

سیمون ادامه داد:«شاید شانس اول قهرمانی نباشیم ولی در جام جهانی بارها تیمی که شانس اول بوده، قهرمان نشده است. به ایده های تاکتیکی خودمان باور داریم و تا پای جان به همین سبک و شیوه پایبند می مانیم. با همین سبک بازی تا به اینجا رسیده ایم و امیدوارم تا فینال بالا برویم. این سبک مورد علاقه مربی است و همه بازیکنان نیز با او هستند.»

موریاسو: حریف سرسختی برای اسپانیا خواهیم بود

سرمربی ژاپن می‌گوید تیمش برای صعود به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

فردا در یکی از حساسترین بازیهای مرحله گروهی، تیم ژاپن رودرروی اسپانیا قرار خواهد گرفت. این بازی در حالی برگزار می‌شود که در دیدار همزمان، آلمان حریف به مراتب ساده‌تری نسبت به لاروخا را در پیش دارد و مقابل کاستاریکا بازی می‌کند.

نکته مهم این دو دیدار، شانس هر چهار تیم برای صعود به مرحله حذفی است و ژاپن نیز همانطور که سرمربی‌اش می‌گوید، نمی‌خواهد جاه‌طلبی خود را در این مرحله متوقف کند.

هاجیمه موریاسو که تنها مربی داخلی در بین تیمهای آسیایی محسوب می‌شود، در خصوص این دیدار گفت: با حضور لوئیز انریکه روی نیمکت، آنها تیمی هستند که ویژگی‌های فنی ممتازی دارند. آنها بسیار پویا بازی می‌کنند و این باعث می‌شود تیمی بزرگ و حریف دشواری باشد. آنها به توانایی خود اعتماد دارند و می‌توانند هرکاری انجام دهند.

سرمربی ژاپن درباره اهمیت این بازی اظهار داشت: در یک جام جهانی همه بازی‌ها مهم هستند اما الان چون شانس صعود داریم، اهمیت این بازی بسیار بیشتر از سایر مسابقات خواهد بود.

او درباره شانس تیمش عنوان کرد: من به عنوان مربی و همچنین سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان، باید تمام تلاشمان را بکنیم و تمام توان خود را نشان دهیم تا در این بازی به نتیجه لازم برسیم.

انریکه: امیدوارم به برزیل برخورد کنیم

لوییس انریکه در نشست خبری بازی با ژاپن ابراز امیدواری کرد که تا یک چهارم نهایی بالا بیایند و آنجا با برزیل روبرو شوند.

فردا تیم ملی اسپانیا در دیداری حساس به مصاف ژاپن خواهد رفت و نتیجه این بازی می تواند در سرنوشت صعود تیم ملی آلمان نیز تاثیرگذار باشد. هنوز صعود هیچ تیمی از این گروه قطعی نشده است.

لوییس انریکه، مربی اسپانیا، در نشست خبری این بازی گفت:«ما در گروه مرگ رقابت ها هستیم و با وجود اینکه در موقعیت بهتری نسبت به دیگر تیم های گروه قرار داریم، هیچ چیز را به قضا و قدر نمی سپاریم و برای برد وارد زمین می شویم. می خواهیم ببریم و به عنوان تیم اول گروه صعود کنیم.»

انریکه در مورد ژاپن گفت:«بازی دشواری خواهد شد با این وجود معتقدم تیم مسلط بر توپ و میدان خواهیم بود. امیدوارم بازی را از ابتدا تا انتها کنترل کنیم و به برتری برسیم. ژاپن تیم بسیار خوبی است و بسیاری از بازیکنانش در فوتبال اروپا به خصوص در بوندسلیگا بازی می کنند. از خط هافبک این تیم خوشم می آید و بازیکنانی سرعتی دارد. تیمی که آلمان را شکست داده قطعا تیم خوبی است.»

انریکه در مورد مصدومیت گاوی و رودری گفت:«در تیم ۲۶ بازیکن خوب دارم و شاید به تعدادی اصلا بازی نرسد. در تیم مصدومانی مثل گاوی و رودری داریم. هر دو دیروز می خواستند تمرین کنند ولی من اجازه ندادم. نیازی نیست این دو بازیکن به خودشان فشار بیاورند. اگر امروز تمرین کنند و شرایط‌شان خوب باشد، می توانند بازی کنند.»

نیمکت نشینی های آنسو فاتی:«او آخرین بازیکنی بود که در فهرست قرار گرفت و مدت ها مصدوم بود. در پست مهاجم هشت بازیکن دارم و رقابت بسیار شدید است. به آنسو ایمان دارم و شرایط او مثل هفت بازیکن دیگر است که هنوز بازی نکرده اند. از این بابت ناراحتم ولی از تلاش‌شان در تمرینات رضایت دارم.»

نریکه در مورد اول یا دوم شدن در گروه گفت:«سوال خوبی است ولی تصور کنید هر دو بازی تا دقیقه ۹۵ بدون گل باشد و ناگهان ژاپن و کاستاریکا گل بزنند. به این ترتیب ما و آلمان حذف خواهیم شد. در چنین سطحی از فوتبال هیچ چیز را نباید قطعی دانست. به جای فکر کردن به اول یا دوم شدن در گروه باید سعی کرد ابتدا برنده شد. هدف‌مان اول شدن در گروه است و برای این مهم باید ژاپن را ببریم و سپس برای قهرمانی باید بهترین ها را شکست دهید. اینجا هر چهار تیم شانس صعود دارند.»

اشتباهات بازی با آلمان:«به راحتی قابل شناسایی بودند. در مورد اشتباهاتی که دو بار تکرار شدند با بازیکنان حرف زدم. در مجموع اما از عملکرد تیم راضی بودم. تیم عالی تمرین می کند و در موقعیتی مطلوب به بازی سوم رسیده ایم.»

برزیل به عنوان شانس اول قهرمانی:«امیدوارم با این تیم روبرو شویم و به این معنا خواهد بود که هر دو به یک چهارم نهایی راه یافته ایم.  برزیل شانس بسیار بالایی دارد و از لحاظ فردی و تیمی در بالاترین سطح است. برزیل همیشه مدعی است. در مورد دیگر مدعیان باید به رنکینگ فیفا رجوع کرد. تا به اینجا فرانسه و برزیل بسیار عالی کار کرده اند.»

قول سامورایی خشمگین: اسپانیا را می‌بریم

کاستاریکا تنها چهار شوت به سمت دروازه ژاپن زد اما در نهایت برنده از زمین بیرون آمد.

به گزارش ورزش سه، ژاپن در روزی که بیش از سه برابر حریفش موقعیت به دست آورد، در نهایت مغلوب تیمی شد که در بازی قبلی هفت گل دریافت کرده بود.

این یک نتیجه مهم در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ بود و ممکن است از حذف یکی از مهم‌ترین تیم‌های شرکت‌کننده در جام، جلوگیری کند؛ نتیجه‌ای روحیه‌بخش برای آلمانی‌ها که امشب باید به قصد پیروزی مقابل اسپانیا به میدان می‌رفتند اما حالا می‌توانند در صورت کسب یک تساوی و حتی شکست، به دور بعد صعود کنند.

در‌ پایان مسابقه تصویری از میتوما بازیکن تیم ملی ژاپن منتشر شد که او چهره خود را با دو دست پوشانده بود و دیگر بازیکنان با ناراحتی زمین را ترک کردند و حالا باید خود را آماده بازی دشوار مقابل اسپانیا کنند.

میتوما در این باره گفت: ما نباید در این مسابقه شکست می‌خوردیم و نباید این گل را می‌خوردیم.

او سپس قاطعانه به خبرنگاران قول داد که تیمش در دیدار مقابل اسپانیا پیروز بشود. او گفت: امیدوارم در بازی بعد برنده شویم. من در این مسابقه بهترین عملکردم را نشان خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید