دکوراسیونی متفاوت با استفاده از فرش

در آرتیها با انواع فرش وتاثیراتش در دکوراسیون داخلی آشنا میشوید. خانه‌ها یا محل کارهایمان بخشی از سفر زندگی ما هستند پس بیایید با هم آن‌ها را زیبا کنیم. نقش فرش در دکوراسیون داخلی همانند کفش‌هایی است که به پا می‌کنیم. اگر لباسی خوب و زیبا بر تن داشته باشید ولی کفش‌هایی نامناسب به پا کرده باشید، آراستگی ظاهر خود را از بین می‌برید پس به تأثیر فرش در دکوراسیون داخلی خود توجه بسیاری داشته باشید.

در اغلب موارد ایجاد یک فضای کلاسیک شیک و لوکس بدون وجود فرش ایرانی کاری سخت و غیر ممکن است. یکی از مزیت های فرش های ایرانی ، تنوع بسیار زیاد در طرح و نقشه و همچنین اندازه های آن میباشد چراکه دست شما را در انتخاب باز میگذارد ، کافیست نوع دکوراسیون مورد نظرتان را مشخص کنید تا با توجه به آن یکی از انواع فرش های ایرانی را تهیه نمایید. در ادامه به نکات مهم در انتخاب فرش ایرانی ، مناسب با فضای موجود اشاره میکنیم :

اگر در خانه خود بیشتر از رنگ های روشن استفاده کردید و بافت و طرح کمی در وسایلتان وجود دارد ، بهترین انتخاب میتواند یک فرش ایرانی با رنگ های تیره ی غالب و طرح و نقش های نسبتا بزرگ باشد.

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش توجه به اندازه آن میباشد ، همانطور که گفتیم از مزیت های فرش ایرانی تنوع در طرح و سایز میباشد ، همین امر کار شما را بسیار ساده تر میکند چراکه با وقت گذاشتن کافی و کمی صبر و حوصله میتوانید فرشی ایرانی با طرح دلخواه و متناسب با اندازه فضای مورد نطرتان بیابید ، مطمئنا با استفاده از فرش های ایرانی میتوانید به راحتی فضایی مهیج برای خود فراهم کنید.

سبک کلاسیک را بیشتر با جزییات و بافت های زیاد میشناسند اگر قصد دارید دکوراسیون منزلتان را به سبک کلاسیک انتخاب نمایید بهتر است از فرش های ایرانی با طرح و نقش های پر کار استفاده کنید. مساحت فضایی که دارید نیز در انتخاب فرش موثر خواهد بود ، معمولا هرچه قدر فضایی که دارید کوچکتر باشد باید از فرشهایی با طرح های بزرگتر استفاده نمایید ، فرش هایی که طرح های بسیار ریز و جزییات زیاد دارند مناسب فضاهای کوچک نیستند ، البته دقت در نوع رنگبندی فرش نیز در ایجاد دکوراسیون داخلی کلاسیک اهمیت زیادی دارد برای مثال در این سبک هرگز نباید از طیف رنگهای لاکی مانند قرمز و زرشکی استفاده کرد.

اگر سبک مدرن را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب میکنید یادتان باشد هرگز از فرش‌های ایرانی با طرح‌گل و بوته سنتی ، یا فرش‌هایی که طرح‌ و نقشهای زیاد و شلوغی دارند استفاده نکنید.

در بین فرش ها برخی از آنها دارای طرح هایی مرکز گرا هستند ، با انتخاب این نوع فرش بهتر است نوع چیدمان مبل هایتان را بصورت گرد و نزدیک به هم انجام دهید تا فضای مورد نظرتان حس صمیمانه بودن بیشتری را القا کند. همچنین نوع دیگری از فرش ها که طرح های مرکز گرا دارند ، دارای قابی در اطراف خود هستند که باعث میشود بتوانید مبلمان خود را بصورت خطی و مستطیلی نیز چیدمان نمایید.

از آنجاییکه فرش های خوب و باکیفیت از قیمتهای نسبتا بالایی نیز برخوردارند میتوان گفت در اکثر مواقع تهیه یک فرش مناسب انتخابی دائمی و یا طولانی مدت محسوب می شود بنابراین باید دقت کافی را در تهیه و خرید آنها به عمل آورد. بی شک فرش ها و قالیچه ها نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی خانه ها دارند بطوریکه اگر با دقت و متناسب با سایر وسایل موجود در منزلتان انتخاب شوند به طرز معجزه آسایی به زیبایی فضایتان می افزایند در حالیکه با انتخاب اشتباه فرش ، ممکن است تناسب و زیبایی کل فضای مورد نظرتان از بین برود و همچنین سایر وسایل نیز جلوه خود را از دست خواهند داد. استفاده از فرش راهی آسان برای روح بخشیدن و ایجاد گرما به هر فضایی میباشد بنابراین بهتر است با نکات مهم در رابطه با انتخاب نوع فرش متناسب با فضایی که دارید آشنا شوید تا دکوراسیون داخلی جذابی داشته باشید.

نقش فرش در دکوراسیون داخلی :

ایجاد یک تصویر بصری خوب اولین نقش فرش در دکوراسیون داخلی شماست. بعضی از بخش‌های خانه هستند که مرده و بی‌روح به نظر می‌رسند مانند راهروهای منزل. یکی از راه‌هایی که می‌توان به چنین فضاهایی روح زندگی دمید استفاده از فرش‌هاست.

راهروها با داشتن فرش‌هایی مناسب تبدیل به مسیر زیبا می‌شوند که بخش‌های مختلف خانه شما را به هم متصل می‌کنند. حال که صحبت از اتصال فضاهای مختلف منزل شد جا داره بگوییم.

دومین نقش فرش در دکوراسیون داخلی متصل کردن فضاهای مختلف خانه است. خصوصأ در بخش‌هایی از خانه که خالی هستند فرش‌ها گرمایی ویژه می‌بخشند.

سومین نقش فرش در دکوراسیون داخلی این است که استفاده به جا از آن‌ها باعث ایجاد یک ‌ویژگی خاص در محیط منزل یا محل‌کار شما می‌شود.

برای مثال شما می‌توانید از فرش‌هایتان به عنوان اثر هنری استفاده کنید. استفاده هنری از فرش در دکوراسیون مدرن کاربرد بیشتری دارد با این حال در دکوراسیون‌های کلاسیک نیز می‌توان به صورت هنری از فرش‌ها استفاده کرد.

تاثیرات استفاده از فرش :

۱-تنها تأثیر فرش در کوراسیون داخلی مربوط به ویژگی‌های خاصی نیست که به ظاهر محیط شما می‌دهد بلکه فرش‌ها می‌توانند کیفیت زندگی شما را بالا ببرند. یک فرش بدون دردسر می‌تواند هر اتاقی را متحول کند.

۲-یک فرش نه تنها می‌تواند ظاهر و روحیه اتاق را تغییر دهد، بلکه دارای یکسری مزایای عملی نیز هست. زمانی که نوبت به تزئینات می‌رسد بسیاری فرش را ندیده می‌گیرند. در اینجا ما چند دلیل مهم که فرش‌ها باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شوند را به شما نشان می‌دهیم.

۳-بسیاری از منازل یا فضاهای‌ کاری هستند، خصوصا آن‌هایی که سبک مدرن‌تری دارند، که با کف‌های چوبی تیره یا روشن مزین شدند. این کف‌پوش‌ها نور بسیار زیادی را جذب می‌کنند. حتی منازل یا محل‌های کاری که از سرامیک برای زیبایی کف خانه استفاده می‌کنند قالبأ برای بهتر ماندن این سرامیک‌ها و جلوگیری از لک شدن آن‌ها از رنگ‌های تیره‌تر استفاده می‌کنند که می‌تواند فضای شما را دلگیر کند. این‌ها مواردی هستند که نیاز استفاده از فرش برای روشن به نظر رسیدن محیط را نشان می‌دهند. در فضاهای قدیمی‌تر اصلاً توجهی به کف نشده و همین امر سبب نیاز بیشتر به فرش می‌شود.

۴-فرش یک روش فوری برای ایجاد یک سطح نرم و لوکس در زیر پا است. فرش‌ها می‌توانند کارهای مختلفی را در یک اتاق انجام دهند. آن‌ها می‌توانند اتاق را به مناطق مختلف تقسیم كنند، مضمونی ایجاد كنند، مجدداً قرار بگیرند یا كاملاً برداشته شوند، و در صورت تمایل با فرش‌های دیگر عوض شوند.

۵-تغییر حال و هوای اتاق می‌تواند به راحتی عوض شدن دو فرش باشد. همچنین می‌توانید دو سبک مختلف برای اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید. یکی برای تابستان و دیگری برای زمستان.

۶-نقش دیگری که فرش در دکوراسیون مدرن ایفا می‌کند تقویت دکوراسیون و تأثیر آن است. مردم معمولاً فرش‌ها را راهی برای بهبود دکوراسیون منزل می‌دانند. این دلیل خوبی دارد زیرا فرش‌ها تقریباً در هر رنگ، طرح، جنس و هر شکلی که تصور کنید وجود دارند.

۷-یک فرش عجیب یا رنگی روشن می‌تواند بیانیه‌ای جسورانه ارائه دهد. در حالی که یک فرش طرح‌دار خنثی یا سنتی ممکن است به عنوان مکمل کامل یک اتاق باشد. همچنین ممکن است بخواهید یک فرش تیره را روی زمین روشن قرار دهید و بالعکس. این کنتراست می‌تواند به محیط شما گرما ببخشد.

۸-برای افرادی که فرزندان کوچک و نوپا دارند فرش‌ها می‌توانند ایمنی خانه را افزایش دهند. زمانی که فرزند دلبند شما در حال یادگیری است زیاد پیش میاید که زمین بخورد. فرش‌ها مانند ضربه‌گیر عمل کرده و از آسیب دیدن کودکتان جلوگیری می‌کنند.

۹-اگر به هر دلیلی کف یا کف‌پوش منزل شما آسیب دیده، فرش‌ها می‌توانند این نقص را بپوشانند. استفاده از فرش راه حلی سریع و آسان برای پوشاندن عیوب است که زیبایی خانه را نیز بیشتر می‌کند.

۱۰-در محیط‌های بدون فرش نظافت کاری دشوار است. استفاده ترتیبی از جارو و تی، سختی‌های بسیاری دارد و شاید هیچ‌گاه آن طور که انتظار دارید تمیز نشود. ولی فرش به آسانی و تنها با یک جارو برقی تمیز می‌شود.

۱۱-فرش‌ها به خوبی از کف‌پوش‌های شما در برابر آسیب‌ای ناشی از سقوط اجسام و یا ایجاد لک‌های ناخوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آیندی که باقی می‌مانند، محافظت می‌کند. تعویض فرشی که آسیب دیده یا لکی پاک نشدنی دارد به مراتب کم دردسر‌تر و کم هزینه‌تر از تعویض کف‌‌پوش منزل یا محیط کارتان است.

۱۲-اگر محیطی دارید که توسط دیوار‌ها تقسیم بندی نشده می‌توانید این تقسیم بندی را از طریق فرش‌ها انجام بدهید. به این صورت که هر فرش را در بخشی انداخته و حوالی آن را متناسب با فرش طراحی کنید. اینطوری می‌توانید از یک اتاق برای چند منظور استفاده کنید.

فراموش نکنید که فرش‌ها علاوه بر اینکه ابعاد جدیدی را به بافت منزل شما اضافه می‌کنند. می‌توانید سبک زندگی شما را نیز به نمایش بگذراند. بنابراین به پیامی که قصد دارید از طریق فرش به دکوراسیون خود اضافه کنید توجه داشته باشید و فرش‌تان را مناسب با پیامی که در ذهن دارید انتخاب کنید تا طراحی‌تان را تقویت کنید و بتوانید دکوراسیونی منحصربه‌فرد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید