سریال اکتور با بازی نوید محمد زاده

به گزارش خبرگزاری آرتیها در مورد سریال اکتور. ماجرا با سریال «سقوط» آغاز شد و حواشیِ فرخ‌نژاد، نداشتن مجوز ساختِ این سریال را به رسانه‌ها آورد. پخش قسمت اول آن حواشی دیگری به همراه داشت که هنوز پلتفرم به صورت قانونی مجوز دریافت نکرده و موضوع صدور پروانه انتشار این سریال هنوز در شورای صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی جمع‌بندی نشده است.

بسیاری این انتقاد را به ساترا وارد کردند که چرا با قدرتِ بیشتری وارد عمل نمی‌شود و برخی هم این موضوع را بیان کردند که مسئول برخورد قضایی با پلتفرم‌های متخلف پس از اعلام جرم توسط ساترا، قوه قضائیه و معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور است.

در ادامه پایِ «پدرخوانده» و «بی‌گناه» هم به رسانه‌ها کشیده شد که با ذکر مصادیقی از محتوای مسئله‌دار هر دو اثر، چرا ساترا به چنین آثاری مجوز داده است؟ در پاسخ به این سوال، تصویر نامه‌نگاری‌های ساترا با پلتفرم‌ها، ابهامات و سوالات مربوط به این آثار و عدم گذراندنِ مراحل قانونی دریافت مجوز تولید و انتشار سریال ها و برنامه های مذکور را مشخص کرد.

کلیاتی در مورد سریال اکتور

کستینگ و بازیگران: احمد مهران فر , نوید محمدزاده , هانیه توسلی , هستی مهدوی فر , هومن برق نورد , گلاره عباسی , مهراوه شریفی نیا کارگردان: نیما جاویدی داستان این سریال درباره زندگی پر پیچ و خم چند بازیگر توانمند تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن ها می‌ شود زندگیشان دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌ شود و … آکتور – Actor محصول سال ۱۴۰۰ که از ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ در شبکه نمایش خانگی پخش شد، به تهیه کنندگی: مجید مطلبی ، نویسندگی و کارگردانی: نیما جاویدی تولید و ساخته شده است. شما می توانید به وسیله وبسایت کول دانلود جهت دانلود و یا تماشای این سریال اقدام کنید.

حالا نوبت به «آکتور» نیما جاویدی و حتی سریال «رهایم نکن» شهرام شاه‌حسینی رسیده است. مدت‌ها نام «آکتور» در فضای‌مجازی مطرح می‌شود که هر بار، ساترا اعلام کرد که این سریال هنوز برای مجوز اقدام نکرده است. اما شنیده‌ها حکایت از آن داشت که فیلیمو قصد دارد از این هفته، پخش سریال را آغاز کند. سریالی که نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هانیه توسلی، هومن برق‌نورد، هستی مهدوی‌فر، گلاره عباسی و مهراوه شریفی‌نیا ستارگانِ این سریال به شمار می‌روند.

داستان «آکتور» درباره زندگی پر‌فراز‌و‌نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آنها می‌شود، زندگی‌شان دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌شود.

توضیحات تهیه‌کننده «آکتور» باعث شد تا این سریال هم حاشیه‌ساز شود. چرا که مجید مطلبی به این نکته اشاره کرد که بعد از سه ماه از ارسال سریال برای ارائه نظرِ ساترا، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

ساترا پس از این صحبت‌ها، واکنشی نشان داد و پرده از مکاتباتی برداشت که درباره «آکتور» نیما جاویدی توسط ساترا انجام شد. سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۱ ساترا طی نامه‌ای در مکاتبه با فیلیمو، ابهاماتی که درباره محتوای سریال مطرح بوده را ابلاغ کرده و از طرف پلتفرم مذکور (فیلیمو) به این نامه پاسخی داده نشد. مجدداً در تاریخ هجدهم مهرماه ۱۴۰۱، ساترا با فیلمو مکاتبه می‌کند و نکاتی را در ارتباط با محتوای سریال به این پلتفرم اعلام می‌کند.

همچنین در تاریخ ۶/ ۷/ ۱۴۰۱ یک جلسه کارشناسی با دعوت از نیما جاویدی و مجید مطلبی کارگردان و تهیه‌کننده سریال «آکتور» در ساترا برگزار و اهم ملاحظات محتوایی درباره طرح ثبت‌شده برای سریال به این دو نفر اعلام می‌شود. در این جلسه مشخص می‌شود طرح اولیه ثبت‌شده در سامانه ساترا در مرحله تولید تغییراتی داشته و طرح دیگری تولید شده است. با وجود اینکه طرح ثبت‌شده در مرحله تولید، تغییراتی داشته اما با توجه به مذاکرات جلسه حضوری، ساترا موافقت‌نامه کلی تولید ۲۶ قسمت سریال «آکتور» را بر مبنای مجوز اولیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید کرده است. اما صدور مجوز انتشار منوط به ارزیابی و بازبینی هشت تا ۱۰ قسمت از سریال شده است.

پنجشنبه ۲۹ دی، فیلیمو نامه‌ای جدید به ساترا می‌نویسد و به روند کار اعتراض می‌کند که این نامه در تاریخ دوم بهمن‌ماه توسط ساترا پاسخ داده می‌شود؛ مبنی بر اینکه هنوز ۸ تا ۱۰ قسمت از سریال که از پلتفرم خواسته شده تا برای بازبینی تحویل داده شود، محقق نشده است و تنها سه قسمت تحویل داده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید