نگاهی به زندگی ابراهیم چلیکول بازیگر، مدل و بسکتبالیست اهل ترکیه/ چلیکول به تازگی در نقش اسکندر در فیلم «مست عشق» هنرنمایی کرده است

به نقل از آرتیها ابراهیم چلیکول ( ترکی استانبولی:İbrahim Çelikkol؛ زادهٔ ۱۴ فوریهٔ ۱۹۸۲) بازیگر، مدل، و بسکتبالیست اهل ترکیه است. مادر ابراهیم چلیکول از مهاجرین یونانی است و پدرش اصالتا عرب می باشد. ابراهیم یک خواهر دارد. بهتر است بدانید او پدرش را که خود بازیکن حرفه‌ای فوتبال و مشوق اصلی وی در زمینه ورزش بود را در سال ۲۰۰۰ از دست داد.

ابراهیم چلیکول

حرفه مدلینگ ابراهیم چلیکول

ابراهیم چلیکول بعد از مرگ پدرش تصمیم گرفت برای تحصیل به یکی از دانشگاه‌های استانبول برود. نماینده یک شرکت مدلینگ، او را در یکی از خیابان‌های استانبول دید و دعوتش کرد که چند عکس امتحانی برای مدل شدن از او بگیرند. به این ترتیب سرنوشت او را به طرف دنیای مد برد. ابراهیم در آن زمان فقط نوزده سال داشت اما خیلی زود نماینده و مدل مارک‌های معروفی شد.

اولین کت واک خود را برای برند VAKKO، یکی از برندهای لوکس و شیک ترکیه، انجام داد. اما بعد از سفر به ایتالیا بود که دستمزدش خیلی زیاد شد و توانست جایگاهش را در صنعت و تجارت مدلینگ حسابی محکم کند.

اما ده سال که از ورودش به دنیای مد گذشت؛ با خودش فکر کرد که چند سال دیگر می‌تواند همچنان مدل بماند؟ او راهی نداشت جز اینکه برای آینده‌اش تصمیم جدی بگیرد که می‌خواهد چه کار کند؛ چون عمر مدل بودن بسیار کوتاه است. ابراهیم در این مدت به اندازه کافی در مورد لباس و صنعت پوشاک اطلاعات به دست آورده بود؛ برای همین تصمیم گرفت یک فروشگاه لباس در استانبول افتتاح کند و آینده زندگی‌اش را به نوعی تضمین کند و نگران فردای بیکاری و بی‌درآمدی نباشد.

سریال عفت

شروع حرفه بازیگری ابراهیم چلیکول

در سال ۲۰۰۹ زندگی ابراهیم چلیکول، این مدل خوش چهره ترک ناگهان تغيير کرد؛ وی با کارگردان فیلم عثمان سیناو ملاقات کرد و کارگردان  از وی برای ایفای نقش در فیلم دعوت کرده و نقش کاپیتان شامیل باتورایا در فیلم( Pars Narkoterör) را به او پیشنهاد داد. این فیلم آغازی برای حرفه بازیگری ابراهیم چلیکول محسوب شد و از سال ۲۰۰۹ به بعد ابراهیم چلیکول در فیلم ها و سریال های دیگر نیز حضور داشت.

چلیکول در سال ۲۰۱۲ در فیلم سینمایی پرهزینه فتح ۱۴۵۳ که موضوع فیلم مربوط به فتح شهر استانبول در سال ۱۴۵۳ بود به عنوان یکی از نقش های اصلی (اولوباتلی حسن) بازی کرد. در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ سریال عفت نقش آفرید. در ۱۳ فوریه ۲۰۱۳ سریال مرحمت با نقش آفرینی کرد.

سریال گره کور

سال ۲۰۱۶ در سریال گره کور نقش علی نجات را (در کنار بلچیم بیلگین که در سینمایی موفق sadece sen نیز پارتنر او بود) بازی کرد.

در سال ۲۰۱۷ در سریال عشق سیاه و سفید با ایفای یک بازی متفاوت و خوب باعث تحسین بسیاری از منتقدین و بینندگان شد. او در این سریال ایفاگر نقش فرهاد بود.

در سال ۲۰۲۱ به جمع کادر بازیگران سریال روزگارانی در چوکوروا اضافه شد. نقش او در این سریال هاکان است.

 دنیز چاکر

روابط عاشقانه ابراهیم چلیکول

بیشترین جستجوها در بیوگرافی ابراهیم چلیکول درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ابراهیم چلیکول در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ با خواننده ترک طوبا اکینجی رابطه داشت. وی در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ با دنیز چاکر همبازی خود در سریال عفت قرار آشنایی گذاشت و طبق برخی گزارشات با وجود اینکه قرار بود با او ازدواج کند به او خیانت کرد.

در سال ۲۰۱۳ با یاسمین کای آلن بازیگر انگلیسی- ترکیه ای آشنا شد. به نظر می رسید وی در آن زمان به راستی قصد خداحافظی از زندگی مجردی را داشت و یا دست کم مطبوعات ترکیه اینطور می نوشتند. خبرنگاران در مورد برنامه ازدواج قریب الوقوع او خبر می دادند و بازیگر ترک سینم کوبال که همبازی ابراهیم در سریال “مرحمت” بود و آن دو در سال ۲۰۱۴ با هم قرار آشنایی گذاشتند، همسر آینده احتمالی او از دیدگاه خبرنگاران بود.

رابطه عاشقانه این زوج شباهت زیادی به متن فیلمنامه ای داشت که در آن مشغول بازی بودند که البته در نهایت این رابطه به جدایی رسید و گفته می شد ابراهیم دوباره رابطه اش را با دنیز آغاز کرد، گرچه به سوالات خبرنگاران در این مورد پاسخ نمی داد و دنیز نیز به دوستانش افشا کرده بود که رابطه آنها دوستانه است و با هم قرار عاشقانه ندارند.

میهره موتلو

ابراهیم چلیکول در ۲۴ام ماه مه سال ۲۰۱۷ با معماری به نام میهره موتلو ازدواج کرد. این زوج در سال ۲۰۱۹ صاحب پسری بنام علی شدند. سپس در سال ۲۰۲۲ از یکدیگر جدا شدند.

جوایز

  • ابراهیم چلیکول بخاطر بازی در فیلم تاریخی فتح ۱۴۵۳، جایزه معتبر بهترین بازیگر جوان باآینده درخشان را از جشنواره Sadri Alisik دریافت کرد.
  • در تاریخ ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۱ بخاطر بازی در سریال عفت، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از دانشگاه کارادنیز شد.
  • در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۳ بخاطر بازی در سریال مرحمت بخاطر بازی او و کارگردانی چاغاتای توسون، از کانال D ترکیه پخش شد.
  • در سال ۲۰۱۶ در سریال گره کور بازی کرده و به اولین سریال ترک تبدیل شد که توسط کمپانی نت فلیکس خریداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید