پایان سومین فینال «شب‌های مافیا، زودیاک»/ امیرحسین هاشمی عملکردی عجیب داشت، او دو مافیا را شناخته بود اما روی شهروند تفنگ کشید

به نقل از آرتیها «شب‌های مافیا، زودیاک» تلاش دارد که یک رئالیتی‌شو جذاب مافیایی باشد، اما سناریو پر ایراد آن از یک طرف و حضور بازیگران ناوارد به اصول بازی مافیا سبب شده تا این رئالیتی‌شو بعد از دوفصل همچنان جدی گرفته نشود، اما این رئالیتی‌شو ضربه اصلی را از جای دیگری خورده است، آنجایی که محمد بحرانی و برخی شرکت‌کننده‌ها عرصه این بازی را با صفحه‌ شخصی‌شان اشتباه می‌گیرند و برای جلب توجه رو به صحبت‌های احساسی رو می‌آورند.

«شب‌های مافیا، زودیاک»

تاکنون ۱۲ قسمت از فصل جدید «شب‌های مافیا، زودیاک» منتشر شده، قصد بر این بود که در پایان فصل به شکل مفصل به بررسی این رئالیتی‌شو بپردازیم، اما قسمت دوازدهم؛ یعنی سومین فینال آنقدر پر ایراد بود که نمی‌شد از آن گذشت. امید حاجیلی، فرزاد حسنی، جواد خیابانی، آصف آریا، علیرضا طلیسچی، بهار قاسمی، مونا کرمی، امیرحسین هاشمی، مهسا طهماسبی، شیدا یوسفی و شهرام قائدی شرکت کنندگان این قسمت بودند.  

سخنرانی جواد خیابانی

ساختار

این قسمت از «شب های مافیا؛ زودیاک» ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه زمان داشت. این زمان با احتساب آگهی ها و تیتراژ ابتدایی و انتهایی است. پیش تر اشاره کردیم «زودیاک» مسابقه ای جذاب، مهیج و پرطرفدار است که رقابت نفس گیر شرکت کنندگان منجر به بالا رفتن زمان آن می شود. گریزی هم نیست و مخاطب با طیب خاطر برایش پول و زمان هزینه می کند. در چنین شرایطی لازم است، کارگردان از حشو بیهوده پرهیز کند.

برای مثال، سخنرانی جواد خیابانی، بخش زیادی از قسمت قبل را گرفت. در این قسمت هم شاهد سخنان احساسی بودیم که البته مثل حرف های خیابانی نگرفت! محمد بحرانی صحبت از اوشن کرد و آن را به ماجرای تهران آمدن خود و چشم باز کردن با برادر بزرگ تر خود گفت! شهرام قائدی یادی از هنرمندان درگذشته کرد اما موضعش، احساسات شرکت کننده ها و مخاطبان را به همراه نداشت. آخر این حرف ها چه ربطی به «مافیا» دارد؟

امیر حسین هاشمی

محتوا

یادآوری کنیم اگر می خواهید «مافیا» را ببینید، این بخش را نخوانید. در این قسمت امیر حسین هاشمی عملکردی عجیب داشت. او در حالی که دو مافیا را شناخته بود، روی شهروند تفنگ کشید و یکی از اسباب ناکامی «ساید» خود شد. هاشمی در قسمت قبل هم بر اثر غفلت، به موقع از تفنگ استفاده نکرد؛ حذف شد و مافیا رقابت را به شهروندان باخت. جواد خیابانی در نقش اوشن نیز با مافیا چشم باز کرد؛ آن هم در شرایطی که پیش تر حرف هایی در باب دقت شهروندان به زبان آورد.

البته کسی منظورش را متوجه نشد! جایی که گفت نباید فریب پیروزی را بخوریم؛ آن هم در اوایل بازی که خبری از برد یا شکست نبود. مهسا طهماسبی به عنوان تک مافیای بازی هم بیهوده شلیک کرد و خیلی زود متوجه گاف خود شد و این گونه زودیاک به پیروزی رسید. این ها یعنی اغلب شرکت کنندگان فینال، در حد «شب های مافیا؛ زودیاک» نیستند.

رئالیتی‌شو «شب‌های مافیا، زودیاک» به کارگردانی محمدرضا رضاییان از محصولات «فیلیمو» است که روزهای یکشنبه منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید